خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تردد کامیون‌ها در مرز دوغارون خراسان رضوی به روال عادی برگشته است

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۶۱۴

عضو موظف هیات مدیره و معاون اداره مالی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: از ابتدای امسال تا 23 فروردین ماه وضعیت تردد کامیون‌ها در این منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافت به طوریکه به حداقل روزانه 100 کامیون رسید ولی شرایط به روال گذشته بازگشته است.

حسین آخوندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد و معیشت عده زیادی در این شهرستان بسته به فعالیت مرز دارد بازگشایی و تسریع در امر واردات و صادرات نقش بسیاری را در رفع نیازهای اقتصادی ایفا می‌کند از این رو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی تردد کامیون‌های ترانزیت به روال گذشته برگشته و از 23 فروردین ماه تاکنون روزانه 800 دستگاه خودروی ترانزیت در این معبر پذیرش می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 10 باسکول در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: این منطقه قابلیت پذیرش روزانه 800 دستگاه خودروی ترانزیت را دارد و اگر گمرک اسلام قله تعداد باسکول‌های خود را افزایش دهد روند کارها سریع‌تر انجام می‌شود.

آخوندزاده بیان کرد: با تمهیدات انجام شده و همکاری و تعامل خوب مرزبانی، انتظامی و گمرک با این منطقه کار پذیرش کامیون‌ها نسبت به گذشته با سرعت بیشتری انجام می‌شود و مدت توقف کامیون‌ها در منطقه به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های صادرات و کرایه راننده و نیز ترخیص به موقع از اقدامات موثری است که در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی و افزایش صادرات در این منطقه انجام شده است.

عضو موظف هیات مدیره و مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت از سمت پایانه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و بازارچه مرزی به سمت کشور افغانستان تردد می‌کنند که نبود زیرساخت لازم در گمرک افغانستان، ظرفیت پذیرش کشور همسایه را به حداقل رسانده است. با توجه به اهمیت این موضوع ملاقات‌های مرزی با مسئولان گمرک افغانستان برای برطرف کردن مشکلات موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان صورت گرفته است.

گمرک دوغارون با قدمتی ۱۰۰ ساله یکی از پنج گمرک برتر کشور بشمار می‌رود و سالانه بیش از یک میلیون تن انواع کالا از سمت ایران به سمت کشور افغانستان صادر می‌شود. در حال حاضر بیش از یک سوم کالاهای مورد نیاز کشور افغانستان از طریق این معبر وارد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز