خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خبرداد:

خروج ۹۸ درصد سوسک‌های سیاه از مزارع قزوین/ نیازی به اقدامات خشن نیست

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۵۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: سوسک‌های سیاه بی‌خطر بوده و ۹۸ درصد آنها از مزارع شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا خارج شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست پدافند زیستی استان قزوین اظهار کرد: شهروندان قزوینی اطلاع داشته باشند که این حشرات ناقل بیماری نیستند و خطری برای سلامت انسان ندارند.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه وجود این سوسک‌ها موقتی است، افزود: این حشرات به طور طبیعی از چرخه محیط خارج می‌شوند و فقط لازم است که سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار در جریان قرار گرفته و پیشگیری لازم را انجام دهند.

حبیبی بر مبارزات اکولوژیکی به جای اقدامات خشن و سمپاشی تاکید کرد و گفت: نیازی به سمپاشی این سوسک‌ها نیست و مردم نباید برای مقابله با این حشرات به سم فروشی‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: هرگونه دستکاری طبیعت نظم محیط‌زیست را به هم می‌ریزد و حمله سوسک‌ها تلنگری بود که مراقب محیط زیست باشیم، واقعیت این است که چون از محیط زیست محافظت نمی‌شود دائما چنین اتفاقاتی در طبیعت روی می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: توجه مردم باید به این موضوعات جلب شود که حرکت روند کم‌ بارشی به پربارشی و تغییر اقلیم این اتفاقات را افزایش می‌دهد و باید با حفاظت از چرخه محیط زیست از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: اگرچه فرمانداران شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا هنگام حمله سوسک‌ها اقدامات به جایی انجام دادند اما چنین موضوعاتی را نباید سبک بدانیم و تازه زمانی که جنبه عمومی پیدا می‌کنند، مشکلات شروع می‌شود.

حبیبی به میزان مصرف سموم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: باید با اقدامات کارشناسی تلاش کنیم تا استفاده از سموم کاهش یابد، چون همیشه مقدار سم مهم نیست، بلکه ممکن است اثرگذاری سم با مقدار خیلی ناچیز به مراتب خطرناک تر از مقدار زیاد یک سم دیگر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز