خبرگزاری کار ایران

در اردبیل و برای اولین بار انجام شد؛

انجام پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در مرکز درمانی امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۸۹۷

برای اولین بار انجام پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) انجام شد.

به گزارش ایلنا، عفت ایرانی جم فوق تخصص خون و انکولوژی در زمینه مزایای پلاسما درمانی در این باره، اظهار داشت: پلاسما درمانی یعنی تزریق بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی از بیماری کرونا که سیستم ایمنی آنها توانسته بیماری را مهار کند،  به بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند.

این فوق تخصص خون و انکولوژی افزود: بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند در اوایل شروع بیماری سیستم ایمنی بدنشان فعال نشده و‌توانایی مبارزه با این ویروس را ندارند در این صورت پلاسما درمانی باعث کاهش مرگ و میر در این بیماران و کمک به بهبود وضعیت آنها می‌شود. 

وی با بیان اینکه برای اهدای پلاسما لازم هست حداقل بیست و هشت روز از شروع بیماری بگذرد و بعد از تایید بهبودی با تست‌های تخصصی در انتقال خون، فرد بهبود یافته اقدام به اهدا کند بیان داشت: درمان بیماران مبتلا به کرونا با پلاسمای بهبود یافتگان، از پیشرفت بیماری ممانعت کرده و نیاز به بستری در بخش های مراقبت ویژه و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. 

ایرانی جم اضافه کرد: روش پلاسما درمانی از هفته گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل آغاز شده ‌و حال بیماران دریافت کننده پلاسما رو به بهبود بوده و در حال ترخیص هستند.

این فوق تخصص خون و انکولوژی ادامه داد: این روش درمانی در چند استان کشور در حال انجام هست و اثرات امیدبخش و نتایج امیدوار کننده آن کاملا مشهود و مورد تایید مراجع علمی کشور قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: جهت بهره‌مندی تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کرونا از این روش درمانی افرادی که بعداز ابتلا به بیماری کرونا سلامت خود را به دست آورده‌اند و می‌توانند با اهدای بخشی از خون خود در محل سازمان انتقال خون اردبیل به یاری بیماران نیازمند و بدحال بستری در مراکز درمانی کرونا بشتابند.

هموطنان عزیز جهت اطلاعات بیشتر و هماهنگی با انتقال خون برای اهدا پلاسما با شماره 33237169 می‌توانند تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز