خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

طرح مطالعاتی برای جابجایی روستای تلاجیم به اتمام رسید

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۳۱۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آغاز روند جابجایی روستای تلاجیم به منظور احداث سد فینسک در استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ایرج حیدریان در نشست بررسی اجرای طرح سد مخزنی فینسک اظهار کرد: طرح مطالعاتی برای جابجایی روستای تلاجیم به اتمام رسیده و در کنار عملیات ساخت سد، روند ساخت جاده و جابجایی روستا آغاز می‌شود.

وی از اعلام آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جابجایی و ساخت خانه‌های روستایی برای جابجایی روستاییان تلاجیم خبر داد و افزود: با احداث این سد مشکل آب بخش‌های از سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث سد در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود اضافه کرد: اجرای طرح سد مخزنی فینسک، تمامی مراحل قانونی در بخش‌های محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و... را گذرانده است و روند اجرای این طرح بدون مشکل قانونی به زودی آغاز می‌شود.

حیدریان ادامه داد: طرح مطالعاتی احداث سد مخزنی فینسک انجام شده است و با اتخاذ رویه کارشناسی و احداث این طرح، برای تامین آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات این طرح عمرانی گفت: اگر چه اخذ ردیف بودجه برای احداث طرح‌های عمرانی به طور تقریبی غیرممکن است اما با تلاش مسئولان استانی و کشوری این طرح برای سال ۹۹ ردیف بودجه گرفت و هم اکنون این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه اخذ مجوز ماده ۳۲ ساخت سد مخزنی فینسک در روزهای آینده با همکاری مسئولان استانی انجام می‌شود به سابقه پیگیری‌ها برای اجرایی شدن این پروژه پرداخت و خاطرنشان کرد: مجوز زیست محیطی برای ساخت سد مخزنی فینسک در سال ۹۱ انجام شد و در سال ۹۳ این طرح تاییدیه زیست محیط را دریافت کرد.

حیدریان یادآوری کرد: در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان مجوز تخصیص آب برای سد فینسک از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوط اخذ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز