خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

نقاهتگاه تایباد خطری برای ساکنین اطراف ندارد/ برخی با ناآگاهی ایجاد رعب و وحشت نکنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۳۳

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان در مقابله با کووید 19 و افزایش روند مبتلایان به کرونا ویروس، نقاهتگاه بیماران کرونایی با ۵۰ تخت، آماده خدمت‌رسانی شد و این نقاهتگاه برای ساکنین اطراف آن هیچگونه خطری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر خطرساز بودن نقاهتگاه در منطقه مسکونی در تایباد به سراغ مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان رفتیم تا پاسخ وی را در این خصوص جویا شدیم.

حیدر احسانی در پاسخ خبرنگار ایلنا درخصوص اعتراض ساکنان اطراف محل نقاهتگاه اظهار کرد: این نقاهتگاه که در یک بخش خصوصی و دور از مرکز شهر برای مواقع ضروری پیش‌بینی شده است هیچ خطری برای ساکنان اطراف آن ندارد و هنوز هیچ بیماری در این مکان قرنطینه نشده است.

وی با اشاره به اعتراض برخی از ساکنان اطراف این نقاهتگاه افزود: در صورت نیاز؛ بیماران مبتلا پس از گذراندن مدت 10 روزه طول درمان در بیمارستان اگر چنانچه امکان قرنطینه خانگی را نداشته باشند از این مکان استفاده خواهند کرد و اگر بستری افراد مبتلا خطری برای سایرین داشت بیمارستان‌های داخل شهرها که مرکز درمان بیماران در تشخیص اولیه هستند خطر بیشتری برای ساکنان اطراف‌شان داشتند.

احسانی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان تایباد از یک بیمارستان برخوردار است و با وجود وضعیت قرمز در منطقه هرگونه تمهیداتی برای مواقع ضروری نیاز است.

 وی مطرح کرد: بهتر است افراد با عدم آگاهی کافی از این بیماری به شایعات دامن نزنند و ایجاد رعب و وحشت نکنند. در حال حاضر مناطق پرخطر این شهرستان شهر کاریز، تایباد و روستای چهار برجی از توابع بخش میان ولایت است.

احسانی همچنین وضعیت کرونا در مرز دوغارون را اینگونه اعلام کرد: تاکنون موردی از بیماری کرونا ویروس در این معبر رسمی و اتباع کشور افغانستان در این مرز مشاهده نشده و در حال حاضر ورود و خروج مسافر در این گذرگاه رسمی متوقف شده و فقط حوزه ترانزیت و صادرات فعال است.

نقاهتگاه یاد شده با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش و بخش خصوصی تایباد راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز