خبرگزاری کار ایران

رئیس مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی استان:

قزوین از نظر فرونشست زمین در ردیف استان‌های خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۴۷۷

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: استان قزوین به دلیل داشتن محور‌های کوهستانی جزو پنج استان کشور است که از نظر فرو نشست در موقعیت خطرناکی قرار دارد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد موسی شیرعلیا اظهار کرد: استان قزوین به علت داشتن محور‌های کوهستانی زیادی از جمله الموت بالا و الموت غربی و شرقی، آوج، کوهین و طارم از نظر فرونشست، رانش، ریزش، گسل و زلزله جزو پنج استان خطرناک کشور محسوب می‌شود.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان افزود: با توجه به شرایط کوهستانی قزوین و از آنجایی که سیل همواره خسارات زیادی به این استان وارد کرده و می‌کند، در بحث گسل‌ها و زلزله جلسات متعدی برگزار شده و یک سال است که به طور تخصصی در این حوزه کار می‌شود.

شیرعلیا اضافه کرد: در جنوب استان قزوین که از آبیک و حصار خروان شروع شده است و به بوئین زهرا ختم می‌شود سالانه ده تا ۱۷۰ میلی متر فرو نشست داریم.

وی بیان کرد: در منطقه الموت شرقی در روستای سفید آب به علت رانشی که در زمین رخ داده، محل سکونت و زندگی اهالی بومی منطقه دچار مشکل شده و محل سکونت آنها دچار آسیب‌های شدیدی شده است.

به گفته این مسئول، با توجه به شرایط موجود روستا در موقعیت فعلی، مصوب شده که بنیاد مسکن در خصوص جابه جایی اهالی و اسکان ساکنین به محل جدید سریعا اقدام کند.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: همچنین مصوب شد بخشدار الموت شرقی مجوز ساخت مسکن برای ۱۵ خانوار آسیب دیده را انجام داده و برای تعیین مساحت و مختصات دو قطعه زمینی که در آنجا وجود دارد اقدام کند.

شیرعلیا گفت: با توجه به اینکه در اثر بارش‌های آینده ممکن است این لغزش‌ها دوباره اتفاق بیفتد، مخاطرات جدی اهالی را تهدید می‌کند؛ بنابراین مقرر شد به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بیشتر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان از اقدام در خصوص برق رسانی و راه روستایی سریعا ممانعت به عمل بیاورند تا مانع تردد و ساکنین و اهالی محلی به آن منطقه پرخطر شود.

وی یادآورشد: همچنین مقرر شده است بخشدار الموت شرقی، برای اطلاع رسانی در خصوص خطرات احتمالی برای افرادی که رهگذر هستند سریع وارد عمل شوند و اقدامات اطلاع رسانی را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز