خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان مطرح کرد:

پیشرفت کشور با کوشش‌جهادی کارگران در جبهه کار و تلاش/ لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از تعدیل کارگران

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۴۱۸

استاندار هرمزگان گفت: کارگران با تلاش جهادی در جبهه کار و تلاش به خوبی نقش خود را ایفا کرده و آثار کار آنان در جامعه دیده می شود که این کار و تلاش و کوشش کارگران منجر به پیشرفت کشور در زمینه های مختلف شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه استان هرمزگان با تبریک روز کارگر به تمامی کارگران پرتلاش به ویژه در استان هرمزگان، عنوان کرد: کارگران با تلاش فراوان در همه عرصه ها مشغول کار و سازندگی و فعالیت هستند و از همه این بزرگواران تشکر و قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: قشر کارگر در مقاطع و دوران مختلف به ویژه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقابله با تحریم‌ها و امروز هم در مقابله با ویروس کرونا، همواره نقش آفرین بوده است.

استاندار هرمزگان افزود: کارگران با تلاش جهادی در جبهه کار و تلاش به خوبی نقش خود را ایفا کرده و آثار کار آنان در جامعه دیده می شود که این کار و تلاش و کوشش کارگران منجر به پیشرفت کشور در زمینه های مختلف شده است.

همتی تصریح کرد: در استان هرمزگان نیز با توجه به فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی و اقتصادی شاهد زحمات گسترده کارگران در عرصه تولید و اقتصاد و صنعت هستیم.

وی گفت: دستگاه های دولتی و اجرایی و نهادهای مسئول مختلف، پیگیر تامین رفاه و آسایش قشر کارگر هستند و این امر در استان هرمزگان نیز در اولویت قرار دارد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید برای حفظ اشتغال کارگران تصمیمات موثر و به موقع داشته باشیم، اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تجزیه و تحلیل دقیقی در زمینه وضعیت کارگران و واحدهای فعال در استان ارائه دهد تا بتوانیم اقدامات مناسب برای حمایت از این قشر را انجام دهیم.

همتی با بیان اینکه محصولات تولیدی از سوی کارگران به جنبه‌های مختلف زندگی همه ما کیفیت بخشیده است، اضافه کرد: کارگران در همه شرایط تلاش کرده‌اند تا تولید داخلی رونق و جهش یابد و امروز باید بسیار بیشتر از گذشته این قشر پرتلاش را مورد توجه قرار دهیم و زمینه توسعه فعالیت‌های آنها را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط های کار، بیان کرد: حفظ سلامتی کارگران همچون دیگر اقشار و شهروندان جامعه در اولویت قرار دارد و باید به طور جدی در محیط‌های کار و تولید، دستورالعمل ها برای پیشگیری از بیماری کرونا رعایت شود و در این راستا نیاز است بازرسی های مستمر از سوی دستگاه‌های مسئول صورت گیرد.

استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از تعدیل نیرو در شرکت‌ها، واحدها و کارخانجات مختلف تاکید کرد و افزود: واحدهایی که توجیه برای تعدیل نیرو ندارند، اجازه این کار را نخواهند داشت و وضعیت واحدهای دارای مشکل نیز باید به طور دقیق بررسی و برای رفع مشکلات آنان و حفظ اشتغال کارگران این واحدها اقدام شود.

همتی با اشاره به اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه در کشور به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: فرهنگ یاری رسانی و کمک به اقشار آسیب دیده یک سرمایه بزرگ و ارزشمند برای کشور است و همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز