خبرگزاری کار ایران

از سوی شهردار سمنان؛

برنامه‌های پساکرونا شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۷۰۲

شهردار سمنان برنامه های شهرداری سمنان در راستای شهر دوستدار کودک را برای دوران پساکرونا تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد ناظم رضوی گفت: شهر دوستدار کودک باید دارای یک سری از شاخص های خاص کودکان باشد تا کودکان به آن علاقه مند بوده و شهر نیز کودکان را در یک محیط دوستانه ، سالم و پاک دوست داشته باشد .
 
ناظم رضوی اظهار داشت : شهرداری سمنان در دستیابی به این اهداف و پرورش کودکان سالم ، برنامه هایی را در بخش های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی انجام داده که مورد تقدیر آقای جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها در نشست شهرداران استان قرار گرفت. 
 
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کودک، به لزوم ارائه برنامه ها بصورت مجازی تاکید کرد و گفت: شهرداری برنامه‌های کودک را در حوزه تعالیم دینی و مباحث قرآنی با توجه به قرارگیری در ماه مبارک رمضان و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی پیش بینی کرده و برای دوران پساکرونا نیز برنامه ریزی های خاصی انجام داده است . 
 
شهردار سمنان ادامه داد : به لحاظ افزایش نشاط و شادابی در دوران پساکرونا طرح های خاصی برای کودکان شهر اخلاق در حال انجام است که برخی از آنها آماده و برخی تا دو ماه آینده آماده بهره برداری است .
 
وی به مهمترین این برنامه ها اشاره کرد و گفت: مرکز تخصصی بازی کودک با نام "کارن" آماده بهره برداری بوده که آموزش های اجتماعی و شهروندی در یک محیط شاد و مفرح به کودکان ارائه می شود .  
 
رضوی به اقدام شهرداری در راه اندازی اولین پارک هوشمند کودک در ایران اشاره کرد و گفت: "سرزمین سحرآمیز " یک مجموعه هوشمند و در بستر نرم افزار موبایل ، آموزش های مختلف در زمینه طبیعت ، نجوم ، مفاهیم نماز و دیگر موضوعات شهروندی را به کودکان ارائه می دهد . 
 
شهردار سمنان بازسازی شهربازی بزرگ سیمرغ را اقدامی موثر در راستای افزایش نشاط اجتماعی کودکان و خانواده ها دانست و گفت  این شهربازی تا دو ماه آینده آماده استفاده کودکان و خانواده ها است . 
 
وی به رونمایی از سامانه اختصاصی کودکان اشاره کرد و گفت : این سامانه با ارائه برنامه های مختلف حوزه کودک در زمینه های فرهنگی ، سرگرمی ، سلامت ، شهروندی و دیگر موضوعات مرتبط با نیازهای کودکان  آماده رونمایی بوده و اقدام موثری در جهت یکسان سازی خدمات حوزه کودک با مشارکت سازمان های همسو محسوب می شود . 
 
شهردار سمنان در پایان از راه اندازی کانال کودک در رادیو شهر که رسانه رادیویی ویژه شهرداری سمنان است خبرداد .
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز