خبرگزاری کار ایران

وارثی به ایلنا خبر داد:

بیش از 2 هزار معلول در قزوین شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۶۸۶

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته در کمیسیون های تشخیص معلولیت اداره کل بهزیستی استان قزوین 2 هزار و 735 معلول شناسایی و کارت معلولیت برای آنان صادر شد.

علیرضا وارثی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین، اظهار کرد: به استناد ماده یک قانون حمایت از حقوق معلولین مصوب در سال 96 مجلس شورای اسلامی، تعیین نوع و شدت معلولیت افراد برعهده کمیسیون پزشکی – توانبخشی سازمان بهزیستی کشور است و همچنین اهمیت جایگاه این کمیسیون ها در شناسایی و تایید واجدین شرایط دریافت خدمات توانبخشی و تعیین نیازهای آنان است.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: کمیسیون پزشکی معلولیت ترکیبی از متخصصان و کارشناسان گروه های توانبخشی مرتبط با سلامت و گروه های پزشکی است که تعیین نوع و شدت معلولیت را بر اساس طبقه بندی بین المللی عملکرد، ناتوانی(کم توانی) و سلامت ICF برعهده دارد که این کمیسیون در دو سطح شهرستان و استان تشکیل می شود و متناسب با نوع معلولیت، تعداد و ترکیب اعضای آن تعیین می شود.

وارثی ادامه داد: در هر شهرستان دبیر کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت کمیسیون ها را به عهده دارد که هماهنگی و نظارت بر عملکرد آنان و نیز آموزش تخصصی اعضای کمیسیون برعهده دبیر کمیسیون استان است.

وی عنوان کرد: سال گذشته در استان قزوین ۳ هزار و ۷۰ پرونده در کمیسیون‌های تشخیص معلولیت در شش شهرستان قزوین، تاکستان، البرز، بوئین زهرا، آبیک و آوج بررسی شد.

این مسئول، تعداد پرونده های تشکیل شده را در شهرستان قزوین 1440 مورد، تاکستان 569، البرز  514، بوئین زهرا 370، آبیک 177 و شهرستان آوج 91 مورد اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، در کمیسیون های تشخیص معلولیت پس از بررسی پرونده‌ها، 2 هزار و 735 نفر فرد دارای معلولیت شناسایی و همچنین کارت معلولیت برای این افراد صادر شد.

وارثی اضافه کرد: در شورای معافیت سربازی ۱۰۲ پرونده‌مورد بررسی قرار گرفت و افراد واجد شرایط معافیت، به نیروی انتظامی معرفی شدند و در کمیسیون تجدید نظر هم تعداد 120 پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: در کمیسیون‌های تشخیص معلولیت استان قزوین ۱۸ پزشک و کارشناس آموزش دیده همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز