خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

افزایش قیمت نان ضروری بود/ نظارت بر بازار باید برای عموم مردم ملموس باشد

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۱۴۶

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر افزایش نظارت‌ها در حوزه تولید و توزیع کالاهای اساسی، گفت: اقدامات انجام شده برای رصد و کنترل جریان گردش کالا در استان باید برای عموم مردم ملموس بوده و آثار و نتایج این نظارت‌ها اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به این‌که تصمیمات این جلسه، بازتاب‌های اقتصادی و اجتماعی دارد، افزود: لازم است که در ارزیابی تصمیمات و مصوبات، تنها به گزارش وضع موجود اکتفا نشده و وضعیت بازار در بازه‌های زمانی مختلف آسیب‌شناسی شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی جهان در دوران کرونا، اظهار کرد: کشورهایی که خود را مهد تمدن می‌دانستند امروز با کمبود جدی اقلام اساسی مواجهند، اما تولید و تأمین این اقلام در کشور ما به شایستگی مدیریت شده و هرچند کاستی‌هایی هم وجود دارد، اما مردم از نظر تأمین کالاهای اساسی نگرانی ندارند.

وی افزود: هدف دشمنان از تحریم‌های اقتصادی، ایجاد نارضایتی عمومی و نافرمانی مدنی بود، اما با وجود این تحریم‌ها، امروز در کشور ما بیش از هر کشوری، نیازمندی‌های مردم به وفور عرضه می‌شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: این آمادگی ناشی از آینده‌نگری مردم و مسئولان است که در اثر شرایط جنگ اقتصادی ایجاد شده و باید این آمادگی را حفظ کنیم.

وی در ادامه به افزایش قیمت نان در استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تمام‌شده قیمت نان، این افزایش قیمت ضروری بود و بعد از این افزایش، باید نظارت بر رعایت کیفیت و قیمت نان بیشتر شود.

وی همچنین از همراهی اصناف و مراکز توزیع کالاهای اساسی در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا قدردانی کرد و افزود: اصناف در تأمین کالاهای اساسی هم عملکرد خوبی داشتند و امروز جامعه نسبت به دسترسی به کالاهای اساسی به اطمینان خاطر رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی درباره توزیع کالاهای مورد نیاز موسسات خیریه برای تأمین بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، گفت: موسسات و نهادهای رسمی در اولویت توزیع این کالاها هستند که سهمیه‌بندی و نحوه توزیع آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تعیین می‌شود.

 در این جلسه گزارشی از تولید و توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در بازار استان و همچنین گزارش‌های نظارتی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارائه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز