خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین اعلام کرد:

گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۳۰۴

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه ناپایدار که از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته وارد این شهرستان مرزی شده و همچنان بر جو منطقه فعال است، میزان دید افقی این منطقه را در روز شنبه به میزان هفت هزار متر کاهش داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امیر پرویز نجفی با اعلام این مطلب افزود: میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار در قصرشیرین هم اکنون از حد استاندارد یک هواک پاک و سالم (۱۰ هزار متر)، سه هزار متر کمتر است.

وی اظهار داشت: همچنین میزان سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی هم اکنون به ۵۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: دمای کنونی شهرستان مرزی قصرشیرین ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر است و ناپایداری هوا تا فردا یکشنبه بر جو منطقه حاکم است.

نجفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی سه روز درگیر گرد و خاک بوده و همچنین از ابتدای فروردین تاکنون ۳۷ و ۲ دهم میلی متر باران در قصرشیرین باریده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور، نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای‌کشور شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز