خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

خسارت‌ناشی از شیوع کرونا به مطبوعات کرمانشاه/ بحران مالی گریبانگیر نشریات استان/ مسئولان چاره‌اندیشی کنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۲۶۵

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمانشاه گفت : شیوع گسترده ویروس کرونا و رکود بوجود آمده ناشی از آن ، خسارت و مشکلات متعددی برای رسانه ها و بویژه مطبوعات محلی استان بوجود آورده است .

وحید نیشاپوری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت : با توجه به شیوع کرونا در کشور و فراگیری اثرات سوءآن در جامعه و اقتصاد که موجب تعطیلی بخش قابل توجهی از اصناف و مشاغل شد، اصحاب رسانه نیز از این واقعه بی نصیب نمانده و متاسفانه این صنف هم که از قبل با مشکلات متعدد دست وپنجه نرم می کرد با صدمات مالی جبران ناپذیر مواجه شده است .

وی با اشاره به پیگیری ها و مکاتبات مختلف که طی هفته گذشته در این خصوص انجام گرفت، گفت: در راستای پاسداشت از زحمات اهالی رسانه در امر آگاه سازی، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص این بیماری طی ۲ ماه گذشته و نیز در جهت جلوگیری از تضعیف و یا تعطیلی رسانه های استان بدلیل مشکلات اقتصادی پیش آمده، با مکاتبات و پیگیرهای صورت گرفته از استاندار کرمانشاه خواسته شد تا نسبت به اختصاص تسهیلات در ۲ بخش بلاعوض و کم بهره به اصحاب رسانه و بویژه مطبوعات محلی اعتباری در نظر گرفته و چاره اندیشی کنند که خوشبختانه قرار شد برای بررسی راهکارهای موجود جلسه ای با مدیران مربوطه برگزار شود.

نیشابوری گفت: نشریات استان از سال گذشته با افزایش چند برابری هزینه‌های کاغذ و چاپ با مشکلاتی جدی مواجه بودند که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و رکود ناشی از این بیماری در تمامی بخش های کشور این مشکلات دو چندان شد به گونه ای که هم اکنون اغلب نشریات فعال استان با بحران مالی مواجه شده اند.

وی نداشتن توان برای پرداخت اجاره بها دفاتر نشریات، ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل و حق بیمه، کاهش چشمگیر آگهی‌ها و پرداخت نشدن هزینه‌های آگهی‌های منتشر شده از سوی برخی دستگاه های اجرایی را از جمله عمده ترین مشکلات فعلی نشریات استان برشمرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تعطیلی نشریات و بیکاری جمع قابل توجهی از اهالی رسانه و به پاس تقدیر از زحمات جامعه رسانه استان باید از سوی مسئولان تدابیری ویژه ای جهت رفع بحران پیش آمده اتخاذ شود که این مهم همکاری و اهتمام تمامی مدیران استان را می طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز