خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استان:

سیل ۱۹ و نیم میلیارد ریال در خراسان رضوی خسارت به بار آورد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۷۱

سیلاب از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی خسارت به بار آورد.

به گزارش ایلنا، حجتعلی شایانفر در این باره گفت: طی فروردین ماه امسال ۹۴ سیل همراه با سرمازدگی، تگرگ و توفان در ۱۵ شهرستان استان خراسان رضوی رخ داد.

شایانفر افزود: شهرستان‌های داورزن، سبزوار، رشتخوار، خوشاب، کاشمر، خلیل‌آباد، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، نیشابور، جوین، کلات، تایباد، مه‌ولات و فریمان بر اثر بارشهای سیل آسا بیشترین خسارت را در استان خراسان رضوی دیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده ۱۸هزار و ۶۵۰میلیارد ریال از مبلغ خسارت برآورد شده از بابت سیل در خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی بوده است و تاسیسات زیر بنایی ۷۰۰میلیارد ریال و اماکن مسکونی ۱۵۰میلیارد ریال آسیب دیده‌اند.

شایانفر افزود: در بخش تاسیسات زیربنایی استان، بیشترین خسارات مربوط به راهها و جاده به میزان  ۳۶۰میلیارد ریال  بوده است همچنین خسارات وارد شده به تاسیسات برق و آب و فاضلاب بر اثر سیل به ترتیب ۲۰۰و۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: هم‌ اکنون ۱۹دستگاه ماشین‌آلات در "بهانگر" یکی از روستاهای داورزن که سیلاب خسارت زیادی به این روستا وارد کرد، مشغول رسوب‌برداری، پاکسازی معابر و منازل به همراه نیروهای هلال احمر و جهادی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بخش اعظم خسارت وارد شده به بخش کشاورزی باید از طریق بیمه‌ها جبران شود چرا که اکثر محصولات کشاورزی اعم از باغی، زراعی، دام و طیور تحت پوشش بیمه‌ها هستند.

شایانفر افزود: ارزیابی خسارات سیل در خراسان رضوی به دلیل مشکل بودن دسترسی‌ها در مناطق متاثر از سیلاب همچنان ادامه دارد.

از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۳۰میلیمتر باران در مناطق مختلف استان خراسان رضوی باریده است که در برخی از مناطق استان این بارشها موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز