خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان مطرح کرد:

اختصاص۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به واحدهای زیان‌دیده از کرونا / پیگیری وصول مطالبات معوق کادر درمانی/ شیب ابتلا به کرونا نزولی است

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۴۹۳

معاون سیاسی- امنیتی استاندار سمنان گفت : دولت ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره کم برای بنگاه‌های اقتصادی زیان‌دیده بر اثر اپیدمی کرونا درنظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اقتصادی استاندار سمنان در گفت وگوی زنده با اصحاب رسانه استان سمنان با اعلام این مطلب که در بیستم اسفندماه ۵۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در ۴ بیمارستان استان بستری بودند و در حال حاضر حدود ۱۵۰ بیمار بستری هستند، اظهار داشت: شیب ابتلا به این بیماری کاهش پیدا کرده اما هنوز به طور روزانه شماری از مبتلایان به این بیماری شناسایی می‌شوند؛ به این معنا، به طور مثال زمانی ۱۵ تا ۲۰ بیمار به طور روزانه به مجموع آمار مبتلایان اضافه می‌شد و اکنون روزانه تست ۴ تا ۸ نفر مثبت اعلام می‌شود.
 
خجسته‌پور با تصریح بر اینکه در خصوص معوقات کادر بهداشت و درمان مکاتباتی با امضای استاندار سمنان با دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و نمکی وزیر بهداشت صورت گرفته است، گفت: امروز نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری وصول مطالبات و پرداخت معوقات به تهران سفر کردند و تاکنون نیز به طور تدریجی مبالغی پرداخت شده است.

وی افزود: با وجود پرداخت برخی مبالغ بی‌تردید تا زمان تسویه نهایی به زمان نیاز است و ما از پیگیری دست نمی‌کشیم.
 
معاون سیاسی - امنیتی استاندار سمنان در ادامه یکی از شروط اعطای تسهیلات کم‌بهره به بنگاه‌های اقتصادی، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را حفظ اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس اگر کارخانه‌ای نتوانسته است اشتغال کارگران را حفظ کند بی‌تردید این تسهیلات به آن کارخانه تعلق نمی‌گیرد.
 
خجسته‌پور گفت: دولت ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره کم برای بنگاه‌های اقتصادی زیان‌دیده بر اثر اپیدمی کرونا درنظر گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در استان سمنان هیچیک از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل نیستند در خصوص برخی واحدهای پرریسک یادآور شد: تالارها، رستوران‌ها و سالن‌های مجالس همچنان در زمره صنوف پرریسک قرار دارند و فعلا تعطیل هستند؛ بنابراین عروس و دامادهایی که تعجیل دارند می‌توانند بدون برگزاری مراسم ازدواج کنند.
 
معاون سیاسی - امنیتی استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مدیریت اپیدمی کرونا تا این لحظه موفق عمل کرده‌ایم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز