خبرگزاری کار ایران

اورنگی خبرداد:

عملیات احداث و تعمیر واحد‌های تخریبی پلدختر و ۱۱ روستا آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۵۰

معاون فنی ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان مستقر در پلدختر گفت: عملیات احداث و تعمیر واحد‌های شهری و روستایی شهرستان پلدختر حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود اورنگی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در بازسازی واحد‌های تخریبی و تعمیری پلدختر اظهار داشت: به‌دنبال استقرار ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان در این شهرستان پس از وقوع سیل بهار ۹۸، عملیات احداث و تعمیر واحد‌های تخریبی در این شهر و ۱۱ روستا آغاز شد.

وی با بیان‌اینکه ۳۵۵ واحد شهری و ۳۰۲ واحد روستایی اعم از تجاری و مسکونی به‌دلیل سیل تخریب شده بود که عملیات آن رو به پایان است، افزود: به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در یک مقطع زمانی کوتاه، کار‌های اجرایی متوقف و به تعطیلی کارگاه‌های ساخت و ساز منجر شد، اما در حال حاضر روند بازسازی آن مثل سابق ادامه دارد.

اورنگی خاطرنشان کرد: بالغ بر سه هزار و ۷۵۰ واحد تعمیری اعم از مسکونی و تجاری تا پایان شهریور سال گذشته توسط خود مالکان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات تصریح کرد: به ازای هر واحد احداثی شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و بالغ بر ۱۵ میلیون تومان تسهیلات معیشتی، پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و برای اجاره بهای هر واحد مسکونی شهری ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اختصاص یافت.

به گفته معاون فنی ستاد بازسازی بنیاد مسکن اصفهان مستقر در پلدختر همچنین ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان از طرف ستاد اجرایی فرمان امام برای احداث واحد‌های مسکونی شهری توزیع شد.

معاون فنی ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان مستقر در پلدختر در باره واحد‌های روستایی اظهار داشت: برای احداث این واحد‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، ۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بابت کمک هزینه اجاره بها و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات معیشتی اختصاص پیدا کرد و ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان برای احداث واحد‌های روستایی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

اورنگی افزود : در راستای بازسازی واحد‌های تعمیری نیز ۱۵ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، ۱۵ میلیون تومان تسهیلات معیشتی و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای معیشت خانواده‌ها اعطا شد که در مجموع وام و کمک بلاعوض به واحد‌های تعمیری را به ترتیب به ۳۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون تومان رساند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد سیل‌زده امکان بازپرداخت تسهیلات را در مدت کوتاه ندارند با همکاری بانک‌ها پس از یک دوره مشارکت ۲ تا ۳ سال بازپرداخت تسهیلات ۴ درصدی آغاز می‌شود.

اورنگی تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر در این خطه هیچگونه خسارتی در پلدختر به همراه نداشت و آسیبی به ساخت و ساز‌ها وارد نکرد.

در پی بارش‌های نوروز بهار ۹۸ و وقوع سیل در بسیاری از مناطق شمالی، جنوبی و غربی کشور از جمله شهرستان پلدختر استان لرستان، برای تسریع در امر بازسازی این شهرستان، کار بازسازی این شهر و ۱۳ روستای حومه آن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان قرار گرفت.

شهرستان پلدختر در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی خرم‌آباد مرکز استان لرستان واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز