خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس خواستار شد ؛

ضرورت دایر شدن نمایشگاه دائمی ملی و بین المللی معادن در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۷۷

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با توجه به وجود ذخایر معدنی استان سمنان دایر شدن نمایشگاه دائمی ملی و بین المللی معادن در استان را یک ضرورت دانست .

به گزارش ایلنا، احمد همتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان ضمن بیان تنوع، وسعت و حجم معادن استان امری روشن و واضح بوده گفت: از طرفی نیز وجود نیروها و کارشناسان زُبده و مدیران خوبی که در این حوزه در حال فعالیت هستند ظرفیت های مطلوبی است که نیاز به هماهنگی بیشتر دارد.

وی افزود: می‌توان با فرآوری مواد معدنی در استان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و در سطح استاندارد‌های جهانی، جایگزین مناسبی برای نفت ایجاد کرد.

احمد همتی بیان کرد: درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور در استان سمنان وجود دارد که در کنار تردد یک چهارم جمعیت کشور در سال از این استان و استقرار نیمی از جمعیت کشور در فاصله نزدیک و همجوار استان، ظرفیت بسیار مطلوبی است.

نماینده مردم سمنان ،مهدیشهر و سرخه یادآور شد: با توجه به این ظرفیت مطلوب نیاز است تا نمایشگاه دائمی معادن با ویژگی معرفی معادن و فرآوری های استان و همچنین حضور فرآوری های ملی و بین المللی برای هدف گذاری رسیدن به این سطح، در استان دایر شود.

احمد همتی خاطر نشان کر:تمامی مواد معدنی استان باید به صورت همه جانبه مورد توجه قرار گرفته و فرآوری این مواد برای افزایش ارز آوری و ارتقاء ارزش افزوده، در دستور کار قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد:  آب پایه و اساس تمامی این مباحث و توسعه صنعتی و فرآوری معادن در استان است که نیاز است تا طرح هایی که در این حوزه وجود دارد برای تامین آب بخش صنعت و معدن در اولویت قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز