خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی:

عمر ماندگاری کرونا بروی سطوح بین 9 ساعت الی 9 روز/ گند زدایی حجم و ماندگاری ویروس را در معابر عمومی کاهش میدهد

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۵۷۹

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، گفت: شهروندان همچنان باید توصیه‌های بهداشتی مبنی بر آغشته نکردن دست به قطرات بینی و دهان و نیانداختن آب دهان بر کف معابر و رها نکردن ماسک، دستکش و دستمال کاغذی بر خیابان‌ها و دفع بهداشتی آنهارا جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، در اشاره به تخمین‌های مختلف درباره عمر ماندگاری ویروس کرونای جدید بر روی سطوح مختلف، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ منبعی نتوانسته‌ است به طور دقیق مدت ماندگاری کرونا بر روی سطوح را پیش بینی کند.

وی، افزود: بر اساس مطالعات متعدد در نقاط مختلف جهان، عمر ماندگاری آن بر روی سطوح مختلف را بین 9 ساعت الی 9 روز تخمین زده‌اند.

وی، اضافه کرد: همچنین طبق مطالعات، ویروس کرونا به طور میانگین پنج الی هفت روز بر روی سطوح صاف می‌ماند و ماندگاری آن بر روی سطوحی مانند میز، شیشه و استیل بسیار زیاد است، از این رو ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی و معابر شهری در دستور کار قرار گرفت، چرا که ما از سلامتی مسافران یا عابران مطمئن نبودیم.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: ترفند گند زدایی نیز حجم و ماندگاری ویروس را در معابر عمومی کاهش داده و به کنترل بیماری کمک کرده و به تازگی در ادارات نیز به این روش توجه شده و هر فردی مسئول تمیز کردن اتاق خودش است.

وی، یادآور شد: معمولا نیروهای خدماتی ادارات از تی یا دستمال مشترکی برای تمیز کردن فضاها استفاده می‌کردند، اما این کار نیز می‌تواند در انتقال آلودگی موثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز