خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته ؛

مسجد تاریخانه دامغان بالاترین استقبال گردشگران را به خود اختصاص داد

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۴۲۹

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: بیش از ۴۹۰ هزار بازدید توسط گردشگران داخلی و خارجی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان دامغان در سال ۹۸ انجام شده که بازدید از مسجد تاریخانه در صدر بازدیدها قرار گرفت .

به گزارش ایلنا، مهدی قاسمی گفت : در سال گذشته ۲ هزار و صد بازدید خارجی از بناهای تاریخی دامغان از جمله مسجد تاریخانه، چشمه علی، مسجد جامع، امامزاده جعفر، تپه حصار، پیر علمدار، دریاچه نمک و کویر حاج علی قلی، خانه لطفی، و... صورت گرفت.

وی اظهار کرد: از تعداد بازدید های خارجی صورت گرفته بیشترین استقبال به مسجد تاریخانه دامغان اختصاص دارد و این یادگار به جا مانده از دوره ساسانیان در دامغان در سال ۹۸ پذیرای ۶۳۵ توریست خارجی از ۲۳ کشور دنیا نظیر آلمان، ایتالیا،فرانسه، هلند، فنلاند، عراق، کره، ترکیه، اتریش، چک، تاجیکستان، کانادا، سوئیس، دانمارک، هند، استرالیا، ژاپن، لهستان، چین، انگلیس، تایلند، روسیه و بلژیک در سال ۹۸ بوده است. 

قاسمی با بیان اینکه در دامغان هفت اقامتگاه بوم گردی، دو هتل، یک مهمانسرا و چهار دفتر خدمات گردشگری فعالیت می کنند ابراز امیدواری کرد: « با شکست ویروس کرونا، تاریخ و تمدن هفت هزار ساله ی دیار صد دروازه باز هم میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز