خبرگزاری کار ایران

تبریز با ۲ هزار و ۶۰۰ هکتارسطح کشت قطب تولید کلزا در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۱۲

مدیر جهادکشاورزی تبریز با اشاره به رتبه اول این شهرستان در تولید کلزا در آذربایجان‌شرقی گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،فرامرز افشانی در حاشیه بازدید از اراضی زراعی بخش خسروشاه، درگفتوگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۱۰ هکتار از زمین های کلزا و یک هزار و ۹۲۰ هکتار از زمین های گندم این شهرستان جهت مبارزه با علف های هرز نازک برگ و پهن برگ گندم گندزدایی شده است.

وی  با اشاره به اینکه در شهرستان تبریز حدود ۴۴ هزار  هکتار اراضی زراعی وجود دارد که ۲۲ هزار هکتار آن دیمی و ۲۲ هزار هکتار آن آبی است، اظهار داشت: با کشت حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و کشت ۴ هزار هکتار گندم دیمی، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده است.

افشانی در رابطه با وضعیت آب شهرستان تبریز، گفت: امسال میزان بارندگی ها مناسب است هر چند این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۵۶ میلی‌متر کاهش دارد.

وی اضافه کرد: در راستای پی گیری های صورت گرفته با فرمانداری تبریز،  ریاست سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت امور منابع آب شهرستان تبریز، از ۷ فروردین سردهنه و دریچه ها باز شده و آماده آبیاری شده است و کشاورزان به ترتیب شروع به آبیاری مزارع خود کرده اند.

افشانی به شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا و عدم تشکیل کلاس برای کشاورزان و هماهنگی با آنها اشاره کرد و افزود: با توجه به بروز این اتفاق جهاد کشاورزی در تولیدات گیاهی بخش کشاورزی و کار خود وقفه ایجاد نکرده است و همکاران ما به روش های مختلف نظیر پیام رسانی اطلاعیه های فنی و چندین مورد استفاده از بلندگو در روستاها، کشاورزان را راهنمایی کرده اند و روش های مبارزه با علف های هرز و دریافت کودها را توضیح داده اند.

به گفته وی امکان دریافت کود و دستورالعمل‌های کشاورزی توسط کشاورزران به صورت تلفنی و اینترنتی در شهرستان تبریز فراهم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز