خبرگزاری کار ایران

محمدی مقدم خبرداد:

ورود گردشگران به دشت لاله‌های واژگون ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۸۳

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله‌های واژگون خبر داد و گفت: جاده دسترسی به این دشت مسدود شده است.

به گزارش ایلنا، علی محمدی‌مقدم از ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله‌های واژگون خبر داد و اظهار کرد: این کار برای حفاظت از گونه‌های گیاهی این منطقه با همکاری یگان حفاطت منابع‌طبیعی انجام می‌شود و جاده دسترسی به این دشت بسته شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری درخصوص حفاظت از گونه‌های‌گیاهی درحال انقراض در شهرستان کوهرنگ، توضیح داد: حفاظت از مراتع طی تفاهم‌نامه‌ای به قرق‌بانان محلی سپرده شده است و این کار برای افزایش مشارکت مردمی در حفظ مراتع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بذر گیاهان دارویی مانند کلوس از قرق‌بانان محلی به صورت تضمینی خریداری می‌شود، این کار موجب شد غنچه‌چینی گیاهان دارویی از جمله کلوس به حداقل برسد و قیمت آن به چندین برابر افزایش پیدا کند.

محمدی‌مقدم افزود: چند اکیپ یگان حفظاظت منابع‌طبیعی از طریق مرز لرستان برای حفاظت از عرصه‌های منابع‌طبیعی منطقه سرآقاسید وارد این منطقه می‌شوند، اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و بسته بودن راه‌های دسترسی این کار به سختی انجام می‌شود، چند روز گذشته نیز یکی از قرق‌بان محلی این منطقه در رودخانه بی‌آبه غرق شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در خصوص ورود زودهنگام عشایر به عرصه‌های منابع‌طبیعی، گفت: جلوگیری از ورود خودروهای حامل دام عشایر بر عهده فرمانداران و نیروهای انتظامی است، اما در صورت ورود عشایر به مراتع وظیفه برخورد با یگان حفاظت منابع‌طبیعی است.

وی عنوان کرد: در مرحله اول برای عشایر اخطاریه صادر می‌شود در صورت بی‌توجهی پرونده تشکیل و جهت رسیدگی و جریمه به مراجع قضایی ارسال می‌شود، در صورت ورود دام مازاد و خروج دیرهنگام نیز اخطاریه‌های بعدی صادر می‌شود، اگر دامداران و عشایر ۳ اخطاریه دریافت کنند پروانه چرای آن‌ها باطل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز