خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کارگران نظیر دوران جنگ در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند/ اصلاح نشدن حداقل دستمزد ظلم در حق جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۳۵

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: کارگران در ۸ سال دفاع مقدس و در دوران سازندگی، در خط مقدم حضور داشتند و آنان هم اکنون با وجود ویروس کرونا، در خط مقدم جبهه اقتصادی و چرخش چرخ‌های صنعت ایفای نقش می‌کنند.

چنگیز اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: رهبر معظم انقلاب به رسم هر سال با نامگذاری سال جدید به عنوان سال "جهش تولید"، مسیر حرکت یک‌ ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند به گونه‌ای عمل کنند که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم ایجاد شود.

اصلانی افزود: نامگذاری امسال به سال "جهش تولید" توسط رهبر معظم انقلاب به این معنی است که روال معمول و متعارف کنونی جوابگو نبوده و باید در نگرش فعلی تغییر ایجاد شود.

وی گفت: البته برای تحقق واقعی شعار سال و جهش تولید علاوه بر همت و تلاش مضاعف همه مردم و مسئولان و تولید کنندگان، اصلاح واقعی و اساسی در قوانین مرتبط با تولید و عوامل تولید در کشور هم حائز اهمیت است و باید بسیاری از قوانین دست و پا گیر بر سر راه تولید که خود بزرگترین مانع تولید و تولیدگنندگان هستند حذف و یا اصلاح شوند .

اصلانی در ادامه گفت: جهش تولید هم در کمیت و هم در کیفیت محصولات باید اتفاق بیفتد. بالا رفتن کمیت و کیفیت تولید داخلی موجب اشتغالزایی، امنیت شغلی و افزایش صادرات می‌شود.

اصلانی تاکید کرد: جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که هم جذابیت در مصرف کننده برای خرید کالای داخلی ایجاد شود و هم کیفیت تولید داخلی به قدری بالا برود که قابل صادرات و رقابت با بازارهای خارجی باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اظهار داشت: نیروی کار از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای بوده و توجه به نیازها و مطالبات آنها امری ضروری است تا با رفع دغدغه‌های آنها بتوان بیشترین بهره‌وری را از نیروی کار داشت.

اصلانی تقاضای داخل را در رونق و جهش تولید موثر خواند و گفت: باید فرهنگ مصرف کالای داخل را تقویت و این مساله را نهادینه کنیم که اگر تولید داخل خرید و مصرف شود در واقع از اشتغال فرزندان خودمان حمایت کرده ایم.

وی با اشاره به تعیین دستمزد سال جاری گفت:حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای عالی کار ۲۱ درصد افزایش یافت و به یک میلیون و ۸۳۵ هزارتومان رسید.

 

کارگران نظیر دوران جنگ در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند/ اصلاح نشدن حداقل دستمزد ظلم در حق جامعه کارگری است

وی با بیان اینکه بنا به اعلام مسئولان نرخ تورم در سال ۹۸ بیش از 35 درصد بوده است، تصریح کرد: با این حال چگونه افزایش حداقل حقوق کارگران ۲۱ درصد تعیین شد.

اصلانی با اشاره به افزایش پایه حقوق کارمندان دولتی به رقم دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، بیان داشت: این انتظار از دولت، وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین کارفرمایان هست که پایه حقوق کارگران را همچون کارمندان به این رقم برسانند و این حق جامعه کارگری است که چنین در خواستی را داشته باشد.

وی گفت: اصلاح نکردن حداقل دستمزد تعیین شده در سال ۹۹، اجحاف و ظلم در حق جامعه کارگری است.

اصلانی تاکید کرد: نمایندگان کارگران در جلسه شورای عالی کار به حق از امضای صورتجلسه دستمزد کارگری خودداری کردند و ما حمایت خود را از آنها که تَن به این مصوبه ندادند، اعلام می کنیم.

اصلانی با بیان اینکه همانگونه که کارگران در ۸ سال دفاع مقدس و در دوران سازندگی، در خط مقدم حضور داشتند، ادامه داد: آنان هم اکنون با وجود ویروس کرونا، در خط مقدم جبهه اقتصادی و چرخش چرخ‌های صنعت ایفای نقش می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان خاطرنشان کرد: در تلویزیون می‌بینیم مسئولان تصمیم می‌گیرند ولی از این تصمیمات خروجی نمی‌بینیم؛ تاکنون چیزی که عایدی کارگران با توجه به شرایط پیش آمده، شود و بر سر سفره آنها بیاید، ندیده‌ایم.

وی در پایان به دغدغه های کارگران اشاره کرد و گفت: اکنون جامعه شریف کارگری با دغدغه‌های عدیده‌ای مانند قراردادهای سفیدامضاء، عدم امنیت شغلی، خالی بودن سفره و شرمنده از خانواده و کار در شرایط  کرونا ویروس مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز