خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خبر داد:

اطلاع رسانی به موقع مانع خسارت ناشی از سیل و سرمازدگی در قزوین شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۱۲۹

استاندار قزوین گفت: اطلاع رسانی بموقع، مدیریت منطقی و اقدامات پیشگیرانه موجب کاهش قابل توجه خسارات ناشی از سیل و سرمازدگی بهار امسال در سطح این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور روز جمعه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران برای بررسی وضعیت آسیب‌های ناشی از سیلاب و سرمازدگی افزود: پارسال از محل سیلاب‌ها بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت وارد شد که امسال با برنامه ریزی به موقع و تمهیدات فراهم شده خسارت‌ها به حداقل رسیده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: بارش‌ها امسال خیلی خوب بود و اقدامات به هنگام موجب شد کمترین خسارت را داشته باشیم که جا دارد از تلاش همه مدیران تشکر کنیم.

جمالی پور با بیان اینکه هرچه پیش بینی به موقع و به هنگام باشد خسارت‌ها کمتر می‌شود یادآورشد:  تا زمانی که هواشناسی هشدار تغییر هوا را داد همه باید در آماده باش کامل باشند تا غافلگیر نشویم.

استاندار قزوین از مدیران دستگاه‌های امدادرسانی و مدیریت بحران این استان خواست که از رودخانه‌های محدوده شهرها بازدید کرده و وضعیت لایروبی آنها را بررسی کنند تا نواقص برطرف شود.

وی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی پیک بارندگی را سپری کرده‌ایم ولی چون سیستم بارشی تا دوشنبه در سطح این استان حضور دارد در حال حاضر باید آماده باشیم و غفلت نکنیم.

به گفته جمالی پور، با توجه به فصل بهار امکان بارش همچنان وجود دارد و لازم است در روزهای آینده مراقبت شود تا برای همه شرایط آماده باشیم و یک بازنگری در نقاط ضعف داشته باشیم و نواقص را برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در استان بر لزوم برطرف کردن احتمالات ناشی از خطر سیل تاکید کرد و اظهار داشت: باید با بازدید میدانی از مناطق سیل زده نقاط تهدید و خطر را شناسایی و رفع کنیم.

استاندار قزوین گفت : مدیران با سختی‌های زیادی روبرو هستند و کارهای انجام شده نیز ارزشمند است و باید شرایط را مدیریت کرد و از همه کسانی که در این ایام تلاش کردند باید تقدیر شود.

جمالی پور بر لزوم بازنگری در ظرفیت نیروهای امدادی استان قزوین تاکید و در خصوص پیگیری اعتبارات ایجاد ایستگاههای هواشناسی در جنوب شهر قزوین و نیز ضرورت بستن دریچه رودخانه در شهر اسفرورین نکاتی را یادآور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز