خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی یزد مطرح کرد:

تبعات کرونا در زمین‌گیر شدن صنعت گردشگری یزد/ فروشگاه‌های صنایع‌دستی مقروض‌هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: شیوع ویروس کرونا که موجب تعطیلی همه واحدها و فعالیت های گردشگری شده به مدت حداقل 6 ماه بر صنعت گردشگری تاثیرات منفی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدمصطفی فاطمی در ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تبدیل شدن یزد به مقصد سفر در سال‌های اخیر، گفت: همه سرمایه گذاران و فروشگاه‌های صنایع دستی به امید نوروز خود را مقروض کرده‌اند.

وی به تشریح وضعیت مراکز اقامتی استان پرداخت و ادامه داد: تعداد تخت‌های اقامتی این استان از سه هزار و ۷۰۰ تخت در ابتدای دولت به بیش از ۱۱ هزار تخت افزایش یافت و حدود ۵۰ درصد آن در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه در نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۰۰ نفر گردشگر به استان یزد سفر کردند، افزود: همه سرمایه گذاران و فروشگاه‌های صنایع دستی به امید نوروز خود را مقروض کرده اند، اما امسال تعداد گردشگر به کمتر از ۱۰۰ نفر رسید.

فاطمی با اعلام همکاری جامعه هتلداران، گفت: از دهم اسفند تشکلی به صورت داوطلبانه به منظور همراهی با ستاد مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامت مردم اعلام تعطیلی کرد و تاکنون کلیه اماکن گردشگری تعطیل بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: پس از بحران کرونا وارد ماه مبارک رمضان خواهیم شد و به خاطر فصلی بودن گردشگری یزد، تابستان نیز این روند ادامه خواهد داشت و مشکل پیش آمده تا 6 ماه اقتصاد گردشگری یزد که بخش عمده‌ای از اقتصاد استان یزد است را زمین گیر می‌کند.

فاطمی با اشاره به اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری و صنایع دستی، افزود: اکنون بیش از ۵۰ روز است که بسیاری از شاغلان در این حوزه بیکار شده اند و فعالیتی ندارند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در این ویدیو کنفرانس که با سه استان یزد، اصفهان و شیراز برگزار شد ضمن اشاره به جایگاه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این سه حوزه را مهم‌ترین اجزاء اقتصاد کشور دانست و افزود : تعداد قابل توجهی از اشتغال کشور در این بخش حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز