خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت البرز:

البرز بزودی قطب تولید ماسک در کشور خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۲۷۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از راه اندازی قریب الوقوع بزرگترین کارخانه تولید ماسک سه لایه در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، رامین ربیعی با عنوان اینکه بزودی البرز قطب تولید ماسک در کشور خواهد شد، گفت: براساس آمارهای وزارت صمت هم اکنون بیش از یک میلیون قطعه ماسک در کشور تولید می شود که این واحد به تنهایی می تواند بیش از دو برابر تولید کل کشور، ماسک تولید کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراحل نهایی نصب ماشین آلات و راه اندازی بزرگترین واحد صنعتی تولید ماسک در حال انجام است؛ تصریح کرد: این واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی اشتهارد می تواند بصورت روزانه حداقل دو میلیون قطعه ماسک سه لایه تولید کند که بنا به اظهارات مسئولان کارخانه این ظرفیت قابل افزایش است.

ربیعی درباره یکی دیگر از واحدهای تولیدی ماسک در شهرستان کرج تصریح کرد: این واحد دانش بنیان در زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، تنها تولید کننده صنعتی ماسک N95 در ایران بود که حدود 5 هزار قطعه ماسک برای مصارف صنعتی تولید می کرد این در حالی است که هم اینک با تلاش های انجام شده و تامین مناسب مواد اولیه، واحد مذکور به تولید روزانه 30 هزار قطعه دست یافته که تا چند روز آینده این میزان به 40 هزار قطعه در روز خواهد رسید.

ربیعی ادامه داد: تولید 40 هزار عدد ماسک N95 در این واحد بیش از یک سوم درخواست روزانه وزارت بهداشت به این نوع از ماسک را پوشش می دهد.

بنا به گفته این مقام مسئول در حال حاضر هیات امنای صرفه جویی ارزی، اقدام به خرید تمام تولیدات ماسک شرکت های ایرانی می کند و آن را برای توزیع در سراسر کشور در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از پیگری های مجدانه وزارت صمت در راستای حمایت از تولیدکنندگان ماسک و محلول های ضدعفونی کننده بیان کرد: با حمایت وزیر صمت و استاندار البرز این استان به زودی تبدیل به قطب تولید ماسک در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز