خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

۹۰ درصد جمعیت قزوین در طرح غربالگری کرونا سنجش شدند

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۸۹۴

در طرح ملی غربالگری کرونا 90 درصد از جمعیت مردم استان قزوین مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد گفت: اجرای طرح ملی غربالگری سلامت در کمک به شناسایی بیماران و قرنطینه آنها کمک قابل توجهی کرده است و در همین زمینه حدود ۹۰ درصد جمعیت استان غربالگری شده اند.

معاون امور عمرانی استاندار افزود: همکاری شهروندان استان قزوین برای مهار و شکست کرونا بسیار خوب است که از جمله آن باید حضور مردم در روز طبیعت (۱۳ فروردین) در خانه و پرهیز از مسافرت در ایام نوروز اشاره کرد که لازم است این رویه تداوم یابد.

فرخزاد اضافه کرد: تردد در مسیر‌های ارتباطی استان در نوروز ۹۹ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته که نشانگر همراهی خوب مردم با ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا است.

وی ادامه داد: همکاری خوب اصناف در قزوین و کشور با دولت و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز در کاهش سیر کرونا در میهن اسلامی موثر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه از ظرفیت شهرداری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا به خوبی استفاده شده است، گفت: در همین خصوص عملیات شبانه‌روزی گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهر‌های استان را شاهد هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار عنوان کرد: امکانات دستگاه‌های مختلف قزوین نیز برای مقابله با کرونا بسیج شده اند و همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان دارند که لازم است این رویه همچنان تداوم داشته باشد.

فرخزاد با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله در زمینه تعطیلی اصناف غیرضرور، مدارس و همچنین دورکاری در ادارات و حضور یک سومی کارمندان تا ۲۰ فروردین، افزود: تصمیم گیری در خصوص تمدید این شرایط و یا هر تصمیم جدید بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست، ولی امیدوارم با همراهی و رعایت مردم، هرچه زودتر به شرایط عادی بازگردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز