خبرگزاری کار ایران

آسیب جدی به آثار تاریخی گناباد در پی بارندگی‌های فصلی بهار

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۰۲۹

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گناباد از آسیب به بیش از 8 اثر تاریخی این شهرستان در پی بارندگیهای فصلی بهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد ، علیرضا شناسایی در این باره گفت :بر اثر بارندگیهای اخیر و قبلی به آثار تاریخی شهرستان آسیب جدی رسید که این آثار بیش از 8 مورد گزارش و بازدید شده است. 

وی ادامه داد : به هرکدام از این آثار تاریخی بین 30 تا 60 درصد آسیب رسیده و شامل پل کال شور ،مسجد حاج عبدالله نوقاب ، آب انبار روستای ریاب ، منزل شریعت ، حسینه گناباد ،قعله عمرانی ، هشتی نه نه شوکت بیلند ، مسجد نوده ، قلعه گسیور ،یخدان کوثر ،مسجد جامع کاخک و غیره... می شود.

وی تصریح کرد :گزارش اکثرا این آثار به ستاد بحران و اداره کل میراث فرهنگی گزارش شده است که متاسفانه با کمبود شدید اعتبارات در حال حاضر کاری نمتوان انجام داد و باید درخواست تامین اعتبار شود. 

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گناباد گفت :هر چند قبل از بارندگی برخی آثار بازید و نسبت به تعویض ناودان ها و تعمیرآن اقدامات لازم انجام شده ولی شدت بارندگی و آسیب پذیری آثار تاریخی بیشتر از این موضوعات است.

 وی افزود : طی نامه ای به دهیاران ، شوراها و انجمن های میراث و بخشداری ها‌،هیات امناهای مساجد و‌ متولیان مربوطه اعلام شده تا نسبت به بازدید آثار روستا و ‌منطقه خود اقدام و این امر را جز وظایف قانونی و شرعی خود بدانند و هر چند تا کنون همکاری لازم را داشته اند انتطار داریم در مورد این مهم مشارکت نموده و ضمن بازید حداقل گزارش مصور آن را به اداره میراث اعلام‌ کرده و در حد امکان و‌توان و‌امکانات و اعتبارات چنانچه اثری تاریخی دچار مشکل شده اقدام اولیه را‌ انجام‌ دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز