خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در طبس دقیق اعلام نمی‌شود/ درخواست کمک‌های معیشتی از دولت برای کارگران روز مزد

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۹۲۷

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه آمار مبتلایان و مرگ و میر کرونا در طبس به طور دقیق از سوی مسئولان مربوطه این حوزه اعلام نمی شود، گفت: از دولت تقاضامند داریم برای افراد و کارگران روز مزد که به دلیل شیوع کرونا خانه نشین شده اند و پس اندلزی برای گذران زندگی شان ندارند بسته های حمایتی در نظر بگیرد.

محمود امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت مردم شهرستان طبس در پی شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان دقیق اعلام نمی شود و از 50 بیمار مبتلا متاسفانه 12 نفر تاکنون فوت کرده‌اند که این تعداد فوت شده نسبت به آمار مبتلایان رقم بالایی است.

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه بسیاری از مردم استان خراسان جنوبی به طور مثال کارگران روز مزد با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از کارها خانه نشین شده و هیچگونه پس اندازی ندارند و از دولتمردان درخواست داریم برای این دسته از خانواده ها بسته‌های حمایتی در نظر بگیرند تا اوضاع به شرایط عادی برگردد.

امینی عنوان کرد: باید در شهرستان طبس با وجود معادن بسیار زیاد و همچنین منطقه گردشگری بودنش برای کنترل و مبارزه  با کرونا سخت گیری های بیشتری اعمال شود؛ البته ناگفته نماند چند روزی است ورودی های شهرستان تحت کنترل بیشتری قرار گرفته است.

وی کفت: تعدادی از کارمندان و کارگران طبس از مناطق مختلف کشور برای کار در معادن در تردد به این شهرستان هستند که امیدوارم دوره تعطیلی این معادن نیز برای کنترل بیماری کرونا تمدید شود.

رئیس شورای شهر طبس اظهار داشت: مناطق گردشگری شهرستان طبس از جمله باغ گلشن و آرامگاه حسین بن موسی الکاظم برادر امام رضا(ع) که در این وقت سال بیشترین بازدید را در سطح شهرستان دارند چند روزی است برای مقابله با شیوع بیماری کرونا به طور کامل تعطیل شده‌اند.

امینی در پایان افزود: مشکل دیگر شهرستان طبس کمبود تجهیزات درمانی است و تنها یک بیمارستان 100 تختخوابی در این شهرستان وجود دارد که با توجه به اینکه جاده ترانزیتی که از کنار این شهرستان می گذرد و همچنین تصادفات جاده ای و دوری بعد مسافت این شهرستان به مرکز استان می طلبد از سوی مسئولان برای احداث مرکز درمانی جدیدی در این شهرستان که بیشترین معادن را در دل خود جای داده است، اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز