خبرگزاری کار ایران

650 واحد غیرمجاز عرضه دام و طیور در کرمانشاه پلمپ شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۶۴۳

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از پلمپ بیش از 650 واحد غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه برای مقابله با کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه،  امید حاج محمدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه  به اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی وشهری اشاره کرد وگفت :در روستاها واکسیناسیون و ایمن سازی دام ها علیه بیماری ها مشترک بین دام و انسان به ویژه واکسیناسیون تب برفکی، بروسلوز، تب مالت، هاری، شاربن و... به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال قبل سالی مالی بسیار دشواری برای دامپزشکی استان کرمانشاه بود،افزود : سال 98 بیش از 12 میلیون و 70 هزار نوبت سر واکسیناسیون برای سه میلیون و 107 هزار دام سنگین عملکرد خوبی است.

حاج محمدی ادامه داد: با همه توان و به لحاظ نیروهایی دامپزشکی که کفاف نمی‌کند، تلاش خود را به کار گرفتیم و در حال خدمات رسانی در حوزه دامپزشکی هستیم، همچنین در مبحث نظارت های شهری و فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه ها دام و طیور فعالیت قابل توجهی داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: سال قبل چهار کشتارگاه سنتی را توانستیم به پیش سرد مجهز کنیم که در بیماری زایی گوشت نقش موثری دارد همچنین کشتارگاه صنعتی در شهرستان کنگاور را هم افتتاح کردیم.

این مسؤول عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی دام ماهیدشت به دلیل مشکلات آب رسانی و... بیش از 10 سال راکد بود، که سال 98 با حمایت قابل تحسین استاندار کرمانشاه و متولیان عالی رتبه و نیز دامپزشکی توانستیم مجدد آن را به عنوان کشتارگاه فوق پیشرفته ای فعال و راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در زمینه کشتارگاه طیور استان کرمانشاه نیز دامپزشکی خدمات خوبی عرضه کرده است، چراکه تلاش داریم گوشت سالمی را به دست مردم برسانیم.

وی تصریح کرد: در فضای بحرانی کشور و مقابله با کرونا مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شده و ما نیز تلاش کردیم با حمایت مجموعه فرمانداران، دادستان، روسای دامپزشکی شهرستان ها، مرکز بهداشت، نیروهای انتظامی و... اقدام به پلمب واحدهای غیرمجاز مرغ زنده و قصابی های غیربهداشتی را از سر بگیریم و در این راستا آنان را به سمت و سوی عرضه مرغ بسته بندی و بهداشتی سوق دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه از اواخر سال قبل و فرودین سال جاری 99 بیش از 650 واحد دام غیرمجاز در استان برای مقابله با کرونا پلمپ شده است، ادامه داد: هرچند چاره‌ای جز پیشگیری از این بحران نداریم و خواهان تضرر شهروندان و تولید کننده ها نبوده ایم، اما باید به سمت فروش و عرضه مرغ بهداشتی پیش برویم.

حاج محمدی با یادآوری اینکه استان کرمانشاه قطب دامپروری است و مبحث جدی عرضه دام را در دستور کار دارد، افزود: در بهترین منطقه زاگرس قرار داریم و محصولات دامی به لحاظ کیفیت از ویژگی خاصی بهره‌مند است، لذا تولیدات و صادرات را داریم و در بحث مبارزه با قاچاق نیز وظایف سنگینی برعهده ما قرار دارد.

این مسؤول عنوان کرد: بیش 323 هزار رأس گوسفند و بز از استان کرمانشاه به دیگر نقاط را به همت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه صادر کردیم و همچنین صادرات یک هزار و 600 رأس دام سنگین را در سال قبل انجام دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت و خدمات دامپزشکی استان کرمانشاه در حوزه دارو و درمان خبر داد و گفت: 16 پروانه اشتغال به امور درمانی و مایه کوبی به همراه 2 شرکت پخش استانی دارو و هماهنگی در صدور پروانه فعالیت 9 مورد داروخانه و آزمایشگاه  را با نظام دامپزشکی به مجموعه فعالیت ها اضافه کرده‌ایم، لذا چرخه دامپزشکی به خوبی در حال گردش است که نقش بسزایی در اشتغال جوانان دارای مدرک تحصیلی این رشته و کارآفرینی دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و... در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس 1512 و پل ارتباطی سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز