خبرگزاری کار ایران

آغاز پایش کلزا در اراضی کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۳۰۲

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز پایش محصول کلزا در سطح ۵۷۸۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر گفت: پنج هزار و ۷۸۰ هکتار کلزا توسط یک هزار و ۱۳۰ بهره بردار این محصول؛ در مزارع کشاورزی کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر در سطح چهار هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کلزا برای علف‌های هرز نازک برگ و پهن برگ عملیات سمپاشی انجام شده است.

بنیادی اضافه کرد: همچنین در سطح دو هزار و ۲۷ هکتار از مزارع کشاورزی هم برای آفت شته مومی مبارزه انجام شده است.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلو گرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال از سوی دولت تعیین شده است.

این مسئول  پیش بینی کرد: بیش از ۱۱ هزار تن دانه کلزا از مزارع استان برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل رشد رویشی کلزا در سطح استان به کشاورزان استان توصیه می‌شود: با مشاوره کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی تابعه نسبت به آبیاری به موقع، مصرف کودهای سرک اول در مرحله رشد رویشی و کود سرک دوم در مرحله تشکیل غنچه کامل که تأثیر زیادی در افزایش عملکرد و تولید دارد اقدام کنند.

بنیادی خاطر نشان کرد: با توجه به فراهم شدن شرایط شیوع آفات کلزا به کشاورزان توصیه می‌شود با پایش مزارع خود در صورت وجود آفت شته و کنترل و مبارزه به موقع علف‌های هرز در سطح مزارع خود اقدام کنند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز