خبرگزاری کار ایران

شکیبا در گفت و گو با ایلنا بیان کرد:

شمار درگذشتگان کرونا در کرمانشاه به 27 نفر رسید / 213 نفر مبتلا به کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۱۰۸

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد : در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست ۶ نفر آمار مبتلایان این استان به ۲۱۳ نفر رسید که ۲۷ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمدابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  افزود : از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۱۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۹۸۵ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۳۵ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی به در پیش بودن روز طبیعت اشاره کرد وگفت : براساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه امسال حضور مردم در تفرجگاه ها در روز دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه ممنوع است از این رو از مردم تقاضا داریم که به منظور حفظ سلامت خود و جامعه در خانه‌ها بمانند و برگزاری این مراسم باستانی را به بعد از از بین رفتن کرونا موکول کنند.

شکیبا اضافه کرد : از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

مسئول ستاد بحران کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد : براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ درصد مردم استان به منظور مقابله با کرونا با دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی همکاری دارند و توصیه های بهداشتی را جدی می‌گیرد.

وی در پایان بیان کرد : با این حال هنوز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم جامعه توجهی به توصیه‌های بهداشتی ندارند و رفتارهای پرخطر در رابطه با شیوع بیماری کرونا انجام می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز