خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان:

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیلاب به کشاورزی کرمان

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۹۶۹

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: سیلاب موجب وارد آمدن ۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شده و بیش از ۲ هزار دام سبک تلف شده است.

به گزارش ایلنا، سردار محمد مطهری در ارتباط با بارش شدید باران و خسارات ناشی از جاری شدن سیل در شهر‌های جنوبی استان کرمان بیان داشت: در پی بارش‌های شدید شب گذشته و جاری شدن سیل خسارات سنگینی به شهر‌های جنوبی استان وارد آمده است.

وی افزود: بیشترین خسارات سیل در بین شهرستان‌های جنوبی استان مربوط به رودبار جنوب است که خسارات به بخش زهکلوت رودبار مضاعف بوده است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مجموعاً ۶۰ روستا در پی جاری شدن سیل دچار خسارت دیده‌اند همچنین آب آشامیدنی ۴۵ روستا قطع شده و در ۵۰ روستا برق قطع است.

مطهری تصریح کرد: در پی سیلابی شدن رودخانه‌ها به راه‌های روستایی شهر‌های جنوبی خسارات جدی وارد شده و راه ارتباطی بسیاری از روستا‌ها قطع است همچنین تعداد ۱۲پ ل و ۱۰ آبنما تخریب شده‌اند.

وی اذعان داشت: سیل موجب تخریب مسیر پل‌های کهنوج به منوجان، کهنوج به قلعه گنج، رودبار به زهکلوت و زهکلوت به دلگان شده است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان یادآور شد: سیلاب موجب وارد آمدن ۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شده و بیش از ۲ هزار دام سبک تلف شده است.

مطهری گفت: دستگاه‌های مهندسی لشکر ۴۱ ثارالله و قرارگاه قدس اقدام به احداث و ترمیم سیل بند‌ها کرده است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاه در ابعاد مختلف به مردم کمک رسانی کرده است اظهار داشت: گروه‌های جهادی در حال تخلیه آب از منازل مسکونی هستند ضمن اینکه توزیع غذای گرم به مردم سیل زده توسط سپاه صورت می‌گیرد.

وی افزود: به دستور فرمانده سپاه استان تمامی فرماندهان نواحی مقاومت سراسر استان آماده کمک رسانی به سیل زدگان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز