خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد:

اجرای طرح هوشمندسازی تردد کامیون ها و توزیع عادلانه بار دستاورد مهم سال گذشته /تلاش درجهت تقویت حمل و نقل چند وجهی رویکرد سال جهش تولید

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۸۸۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرای طرح الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تردد کامیون ها در بندر شهید رجایی با هدف توزیع عادلانه بار را یکی از مهمترین دستاوردهای سال گذشته و تقویت حمل و نقل به منظور گسترش سرمایه های متمرکز را مولفه مهم سال جهش تولید عنوان کرد.

 به گزارش ایلنا از بندرعباس، اله مراد عفیفی پور یکی از اقدامات مهم و موثر سال گذشته ( رونق تولید ) را اجرای طرحی  موسوم به "کنترل دسترسی"( (Access Control)عنوان کرد و اظهار کرد: این طرح  با هدف ساماندهی و نظم دهی ترددها به مجتمع بندری شهیدرجایی و هوشمند سازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی،  طراحی، استقرار و اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی با هدف  توزیع عادلانه بار، استفاده از این زیر ساخت در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت عملیاتی و اجرا شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در قالب گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون ها، طی سال گذشته جلسات متعددی بین مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار و پس از بررسی و پایش متعدد، رفع موانع و نقاط ضعف همچنین تقویت نقاط قوت طرح با موفقیت به انجام رسید .

عفیفی پور، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح "کنترل دسترسی" و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری ایجاد شده بین دو سازمان و بخش های صنفی مربوطه را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست .

تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه های متمرکز مولفه مهم سال جهش تولید

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با بیان اینکه حمل و نقل چند وجهی در مقاسیه با شیوه های سنتی حائز مزایایی متعددی است،اظهار کرد: ارتقا و تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه های متمرکز یکی از مهمترین مولفه هایی است که درسال جهش تولید در دستور کار بنادر استان قرار دارد.

عفیفی پور با اشاره به ظرفیتها و زیرساخت های ایجاد شده درجهت گسترش و تعمیم حمل و نقل ترکیبی در بندر شهیدرجایی عنوان کرد : سال گذشته ایجاد خطوط جدید ، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی یکی از مهمترین اولویتهای عمرانی این بندر بود و امسال بهره گیری از مزیت های ایجاد شده با هدف یکسان سازی فعالیتها، همچنین حفظ و توسعه بازارهای صادراتی به منظور حمایت از تولید در کشور و منطقه را به جدیت دنبال خواهیم کرد.

این مقام مسئول بهره گیری از بسترهای ایجاد شده درحمل و نقل چندوجهی در بنادری همچون شهید رجایی را بهترین شیوه درمقایسه با سیستم های رایج سنتی  دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های موجود در حمل و نقل چند وجهی از بروز مشکلاتی همچون تاخیر در امر  تخلیه و بارگیری، افزایش هزینه های زائد که در فرایندهای سنتی مترتب است، جلوگیری کرده و با بهره برداری حداکثری از سرمایه گزاری ایجاد شده با هزینه های پایین، مزیت عمده ای در بهره برداری از منابع کشور ایجاد کرده و ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

به گفته عفیفی پور امکان انتقال سریع مواد اولیه، کاهش مصرف انرژی، تسریع در امر صادرات کالاهای تولیدی و سهولت در امر حمل و نقل از یکسو، یکسان سازی فعالیتها و آیین نامه های مشترک در سطح بین المللی با تقویت حمل و نقل چند وجهی را از سوی دیگر مهمترین مولفه ها و مزیتهایی برشمرد که منجر به توسعه بازرگانی بین المللی و جهش تولید در کشور خواهد گردید .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز