خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام:

مصرف الکل 5 نفر را به کام مرگ کشاند/ هشدار به خانواده‌ها برای پرهیز از تجویزهای غیرپزشکی

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۲۹۳

5 نفر در تربت جام به علت مصرف الکل جان باختند.

به گزارش ایلنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با شیوع بیماری کرونا و استفاده از محلول‌های ضد عفونی کننده الکلی در این شهرستان در سه روز گذشته ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت مصرف الکل در بیمارستان بستری شدند که متاسفانه ۵ نفر آنان جان باختند.

محمد افکار گفت: پیش از این هم یک نفر بر اثر مصرف الکل جان باخته بود.

وی تصریح کرد: به مردم هشدار می‌دهیم توصیه‌های بهداشتی را رعایت و از هرگونه شایعه و تجویز غیرپزشکی در فضای مجازی و دیگر افراد دوری کنند.

چندی پیش معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ بر اثر استفاده از الکل صنعتی هشدار داد.

دکتر موفق گفت: باتوجه به شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ در کشور و تاکید بر بهداشت دست‌ها و گندزدایی سطوح در منازل و اماکن و نقش مهم استفاده از مواد ضدعفونی کننده از جمله فرآورده‌های بر پایه الکل اتانول، و دریافت اخباری از مسمومیت و فوت بر اثر مصرف خوراکی و یا غرغره کردن محلول‌های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و حتی در برخی مصرف خوراکی الکل متیلیک (متانول) با هدف پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید در برخی از بیماران تاکید می‌شود: مصرف خوراکی الکل اتیلیک (اتانول) و یا غرغره کردن اتانول در محوطه دهانی هیچگونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه است.

الکل متیلیک یا همان متانول، ضمن اینکه دارای آثار ضد میکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با الکل اتیلیک (اتانول) است، به علت سمی بودن بالا، مصرف خوراکی آن با بروز مسمومیت‌های شدید، کوری و مرگ همراه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز