خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج خبر داد ؛

غربالگری 98 درصد ساکنان شهرستان آوج برای مقابله با کرونا / رتبه اول آوج در طرح غربالگری استان

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۹۷۶

فرماندار شهرستان آوج گفت: ۹۸ درصد از ساکنان شهرستان آوج تحت پوشش طرح غربالگری کروناویروس قرار گرفته اند و از این نظر رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نصرت اله علیرضایی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس استان با بیان اینکه تاکنون ۹۸ درصد از ساکنان شهرستان تحت پوشش طرح غربالگری کرونا ویروس قرار گرفته اند و از این نظر رتبه اول استان را دارا هستیم، گفت: طرح غربالگری در ورودی شهرستان از سمت استان همدان با همکاری و مشارکت مرکز بهداشت و درمان، هلال احمر و نیروی انتظامی در حال اجرا است و روزانه بطور میانگین سرنشینان ۱۵۰ دستگاه خودرو غربالگری و تب سنجی می‌شوند.

وی افزود: طرح بازرسی و نظارت از اماکن عمومی و مراکز تهیه و عرضه کالا‌ها و مواد غذایی با مشارکت دستگاه‌های صمت، شبکه بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات در سطح شهرستان باشدت بیشتری در حال انجام است و طی ده روز گذشته ۱۵۰ مغازه و محل ارائه کالا و خدمات مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته است.

علیرضایی گفت: راه خاکی و فرعی ورچند به سنگاوین تا اطلاع ثانوی مسدود است و تا عالی شدن شرایط این وضعیت حاکم است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آوج تصریح کرد: مدرسه شبانه روزی الغدیر شهر آبگرم به عنوان نقاهتگاه در شهرستان پیش بینی شده تا عنداللزوم مورد استفاده قرار بگیرد.

علیرضایی افزود: تاکنون در دو مرحله مواد ضد عفونی و اقلام بهداشتی از قبیل دستکش از طریق استان در اختیار شهرستان قرار گرفته که با نظارت و نظر شبکه بهداشت در مراکز درمانی، داروخانه ها، ادارات و شهرداریها، نانوایی‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده است.

فرماندار شهرستان آوج گفت: دور اول عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی روستا‌ها و شهر‌ها انجام شد و دور دوم با برنامه ریزی و هماهنگی‌های به عمل آمده به زودی آغاز می‌شود.

علیرضایی افزود: در تهیه لوازم حفاظت فردی و ملزومات پزشکی بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال با مشارکت خیران جلب شده و انتظار می‌رود خیرین شهرستان در این بخش دست مسئولان شهرستان را بیشتر بگیرند.

فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد: در حال حاضر در سه کارگاه شهرستان کار تولید ماسک انجام می‌شود که طبق توافق صورت گرفته در استان طی روز‌های آینده با محوریت شبکه بهداشت و همکاری دهیاران و بسیج، کار توزیع این ماسک‌ها انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز