خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اعلام کرد:

10 رسته فعالیت زیان دیده از کرونا مشمول مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۸۶۰

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از ابلاغ یک دستورالعمل جدید برای مساعدت در دریافت لیست و حق بیمه 10 رسته فعالیت شغلی زیان دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی اظهار کرد: فهرست ابلاغی فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مبنای اعمال تمهیدات مورد اشاره در این دستور اداری خواهد بود.

وی افزود: براساس ابلاغیه جدید سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان مشمول نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماه‌های اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (20درصد حق بیمه سهم کارفرمایی ) اقدام می‌کنند و بعد از اتمام دوره یاد شده درتیر ماه 99 می‌توانند در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماه های یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال 99 اقدام کنند.

حیدری بلوکی خاطرنشان کرد: حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اشاره شده در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (39) تامین اجتماعی ( هر ماه تا آخرین روز ماه بعد ) مشمول جرایم تاخیر پرداخت نخواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان در پایان فهرست 10 رسته فعالیت‌ و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا را به شرح زیر اعلام کرد: مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی.
مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت.
حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی.
دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری.
تولید و توزیع پوشاک.
تولید و توزیع کیف و کفش.
مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی.
مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی.
مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.
مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز