خبرگزاری کار ایران

4 ماموریت ارتش برای مشارکت در مهار کرونا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۶۹

سرتیپ دوم حسن علیپور معاون نیروی زمینی ارتش گفت : راه اندازی ایستگاه های غربالگری ، سنجش سلامت مردم در سطح شهر ، گند زدایی اماکن عمومی و راه اندازی نقاهتگاه 4 ماموریت نیروی زمینی در مهار کرونا در گیلان است.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش امروز ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گیلان از خدمت رسانی به گیلانیان در راستای ابلاغ فرمانده کل قوا و تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت : باتوجه به اینکه محوریت مقابله با کرونا به فرمانده نیروی زمینی ارتش محول شده و درخواست استاندار گیلان از وی ، استان گیلان در اولویت قرارگرفته است.

امیر سرتیپ حسن علیپور با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در قالب 3 تیپ لشکر ۱۶ زرهی قزوین در گیلان4 ماموریت اجرا می کند : با راه اندازی گیت رفع آلودگی در محور قزوین - رشت ، تمام خودروها را کنترل می‌ شود که علاوه بر ضدعفونی کردن خودروها، سرنشین ها با دوربین حرارتی پایش شده و از ورود و خروج افراد آلوده جلوگیری خواهد شد.

وی تجهیز نقاهتگاه به 500 تا هزار تخت در گیلان اشاره کرد و افزود : استقرار ایستگاه‌های تشخیص سرپایی بیماری در شهر های  به ویژه شهرهای غرب گیلان بخش دیگری از ماموریت نیروی زمینی ارتش در گیلان است.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش گفت : با استفاده از امکانات و تجهیزات لشکر زرهی قزوین اماکن عمومی  گیلان هم گند زدایی  می شود. 

امیر سرتیپ حسن علیپور در پایان خاطر نشان کرد : تلاش می شود تا علاوه بر اینکه مردم در صحت و سلامت باشند، بزودی شاهد قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و بهبودی بیماران باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه طبق توافقات صورت گرفته نیروی انتظامی و هلال احمر  محورهای غرب و شرق استان را نظارت می کنند گفت : غربالگری در محور قزوین- رشت با استقرار گیت توسط نیروهای لشکر 16 زرهی نزاجا انجام می‌گیرد.

ارسلان زارع با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در 5 نقطه از شهر رشت و نیز 5 مکان دیگر در شهرستان‌های غرب گیلان ایستگاه‌های تشخیص سرپایی برپا می‌ کند افزود : این نیرو معابر برخی از شهرستان‌ های استان نیز را ضدعفونی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی 2 هزار و 150 تخت به عنوان نقاهتگاه باید تعبیه شود که تا کنون 500 تخت مهیا شده است گفت : باتوجه به اعلام آمادگی نیروی زمینی ارتش برای استقرار هزار تخت برای نقاهتگاه، در گام نخست 500 تخت در مراکز اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مستقر و در گام دوم نیز این میزان به هزار تخت خواهد رسید.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: از ظرفیت خوب نیروی زمینی ارتش در کنار نیروهای سپاه ، دریایی ارتش و شهرداری‌ها در نیمه اول فروردین ماه با هماهنگی آموزش و پرورش برای ضد عفونی کردن مدارس نیز استفاده می شود.

امیر سرتیپ جلالی فرمانده لشکر زرهی قزوین نیز گند زدایی اماکن عمومی شهرها و روستاهای گیلان را از برنامه های نیروی زمینی ارتش در گیلان اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم گفت : آمار ابتلا به کرونا در استان هنوز کاهش نیافته است و مبارزه با این بیماری تا کنترل کامل ویروس ادامه دارد.

ارسلان سالاری بار دیگر از مردم خواست با ماندن در خانه هایشان و رعایت موازین بهداشتی  به کادر درمانی گیلان در  کنترل ویروس کرونا کمک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز