خبرگزاری کار ایران

با تلاش شورای حل اختلاف صورت گرفت؛

صلح 2 طایفه با 6 قتل پس از 12 سال دشمنی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۱۰۸

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: دشمنی و اختلافات 12 ساله بین 2 طایفه در یکی از روستاهای کرمانشاه که قتل 6 نفر از اهالی روستا را در پی داشت، با برگزاری مراسم خون بس به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، جبار تجری در این باره اظهارکرد: سال 1387 در پی یک نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای توابع استان کرمانشاه پنج نفر از اهالی روستا به قتل می‌رسند که قاتل سه نفر از این مقتولان یک نفر بود.

وی افزود: ادامه این نزاع، دشمنی و کینه توزی‌های طایفه‌ای منجربه قتل یکی دیگر از اهالی روستا در سال 1393 می‎شود، طی سالهای گذشته سایه سنگین کشمکش و خصومت بر سر این دو طایفه حاکم شده بود و روز به روز هم دامنه اختلافات و دشمنی آنها بیشتر می‌شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تصریح کرد: با دستگیری چهار متهم این پرونده با شش فقره قتل، اولیای دم که از هردو طایفه بودند، خواستار قصاص قاتلان شدند.

وی اعلام کرد: دادگاه رسیدگی به این پرونده با توجه به اقرار متهمان، اتهام آنها را محرز و مسلم دانسته و آنها را به قصاص نفس محکوم کرد.

تجری در ادامه افزود: پس از درخواست خانواده قاتلان و دستور دادستان، این پرونده چندی پیش به ستاد تالیف قلوب استان ارجاع شد و در این ستاد مورد رسیدگی قرار گرفت.

تجری تصریح کرد: در ادامه تلاش‌های فراوان اعضای شورای حل اختلاف، معتمدین محلی و نشست‌های متعددی که در راستای برقراری صلح و سازش بین این طوایف برگزار شد، سرانجام ماحصل این تلاش‌ها ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه را رقم زد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در این روزهای پایانی سال 1398، مراسم "خون بس" با حضور خانواده قاتلین در منزل یکی از مقتولان برگزار شد و کینه و کدورت دوازده ساله بین این دو طایفه به پایان رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز