خبرگزاری کار ایران

نبود تجهیزات ایمنی موجب مرگ کارگر معدن شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۲۱

نجاتگر هلال احمر گناباد از فوت یک کارگر معدن به دلیل عدم ایمنی در محیط کار خبر داد.

محمد جمهوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: پس از تماس تلفنی توسط مرکز اورژانس با پایگاه هلال احمر نجم آباد در خصوص سقوط از ارتفاع  یک نفر در حدود 7 کیلومتری روستای کبوترکوه گناباد نیروهای امدادی در محل سانحه حضور یافتند.

وی گفت: شخص مورد نظر از کارگران معدن خاک نسوز گناباد است که در حین کار در کوه از ارتفاع ۳۰ متری به پایین پرت شده و متاسفانه به علت ترومای سر و خونریزی شدید و عدم دسترسی به موقع به علت صعب‌العبور بودن محل حادثه فوت کرد. متوفی ۳۷ ساله و اهل روستای کبوترکوه  است.

وی تصریح کرد: نبود ایمنی لازم و نداشتن طناب حمایت جهت رفع خطر از عوامل عمده حادثه و مرگ کارگر مورد نظر بوده، به طوری که حتی کلاه ایمنی او در هنگام پرت شدن از کوه و ارتفاع زیاد و برخورد با سنگ دونیم شده است.

نجاتگر هلال احمر گفت: طبق گفته‌ کارفرما متاسفانه با وجود توصیه‌های مکرر، خود کارگران از طناب حمایت و ایمنی جهت محافظت استفاده نمی‌کنند و این در حالی است که رعایت نکات ایمنی کارگران باید از طرف کارفرما اجباری باشد.

وی تصریح کرد: پس از حضور نیروهای امدادی و انتقال جسد کارگر به پایین کوه و حضور دادستان و نیروی انتظامی، جسد به پزشکی قانونی جهت برسی و پیگیر‌ی‌های لازم انتقال یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز