خبرگزاری کار ایران

جهانپور خبر داد:

مرخصی ۴۰۰ مورد مشکوک به کرونا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۱۰۲

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در استان گیلان ۴۰۰ نفر در روزهای گذشته از موارد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا مرخص شده اند.

به گزارش ایلنا از رشت، جهانپور رئیس‌مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در نشست خبری ضمن اشاره به آخرین آمار ابتلا به کووید- ۱۹ در کشور اظهار داشت:‌ شرط اول در کنترل این بیماری کاهش تردد و مراودات و لغو سفرهای غیرضرور شهری و بین شهری و لغو اجتماعات است.

وی با اشاره به بهبودیافتگان موارد قطعی و همچنین موارد مشکوک کرونا در کشور، بیان داشت: خوشبختانه در قم، تهران، گیلان و برخی استان‌های دیگر موارد بهبودی زیادی داشتیم. در قم علاوه بر ۳۰ نفری که روز گذشته اعلام کردیم، ۲۲ نفر دیگر به دلیل بهبودی (شامل مبتلای قطعی به کرونا و مشکوک به کرونا) ترخیص شدند. در گیلان نیز ۴۰۰ نفر در روزهای گذشته مرخصی از موارد مشکوک و مبتلا داشتیم.

جهانپور به گسترش شبکه آزمایشگاهی تشخیص کرونا در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به بیماریابی فعال و گسترش شبکه آزمایشگاهی که تا فردا به ۱۵ آزمایشگاه افزایش می‌یابد و بر اساس زیرساخت‌ها ظرف هفته‌های آینده نیز به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید، عملا زمان انتظار بیمار کاهش یافته است و لیست انتظار برای آزمایش نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز