خبرگزاری کار ایران

معاون موسسه سرم سازی رازی خبر داد:

انجام تحقیقات تشخیصی و پاتوبیولوژی در مورد کرونا ویروس

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۹۲۵

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آمادگی این مجموعه مبنی بر انجام تحقیقات در مورد کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین فلاح مهرآبادی با بیان اینکه این موسسه آمادگی دارد در سه زمینه در حوزه کرونا ویروس فعالیت های تحقیقاتی انجام دهد، گفت: با توجه به وجود آزمایشگاه های مجهز در موسسه رازی و متخصصین باتجربه، امکان انجام تحقیقات در مورد کرونا ویروس در حوزه تولید کیت های تشخیصی، بررسی بیماری در حیوانات به عنوان مخزن و مطالعات پاتوبیولوژی ویروس و امکان سنجی تولید واکسن در این موسسه وجود دارد.

وی افزود: یکی دیگر از بخش‌هایی که موسسه رازی آمادگی دارد در آن ورود کند، مطالعات امکان سنجی استفاده از سرم های افراد بهبود یافته برای مبتلایانی است که حال وخیم دارند.

فلاح مهرآبادی با اشاره به اینکه آمادگی موسسه رازی به صورت کتبی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است، تاکید کرد: موسسه رازی در صورت موافقت این وزارتخانه، به طور کامل آماده است توانمندی و امکانات خود را در خصوص این ویروس تنفسی به کار ببرد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، همچنین در خصوص انتقال این ویروس از حیوان به انسان، یادآور شد: چون در کشور ما انتقال فرد به فرد ویروس کرونا بررسی شده، هنوز مطالعه ای در مورد اینکه چه حیواناتی ممکن است به عنوان مخزن این ویروس باشند انجام نشده اما موسسه رازی در این زمینه نیز آماده است مطالعاتی درباره حیوانات مخزن کرونا ویروس را با همکاری سازمان دامپزشکی  آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز