خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی البرز خبرداد:

مشاهده یک مورد مثبت ویروس کرونا در البرز/ افراد مبتلا به کرونا ایزوله می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۵۵

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی البرز از مشاهده یک مورد مثبت ویروس کرونا در استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، اینانلو با اشاره به مشاهده یک مورد مثبت کرونا در استان البرز گفت: به دنبال آزمایشات تشخیصی، افراد مبتلا به کرونا  ایزوله می شوند و رفت و آمد با آنها محدود می شود.

وی با عنوان اینکه بعد از شهریار و دیگر استانها، انتشار کرونا در البرز قابل پیش بینی بود، ادامه داد: در شورای تامین استان  در این زمینه در جلسه پدافند غیرعامل موضوعات مطرح و پیشنهاد تعطیلی مدارس، دانشگاهها و تجمعات و کنفراس و ... ارائه شد.

اینانلو با تاکید بر پرهیز از رفت و آمد و مسافرت غیرضرور مردم، گفت: مهمترین هشدار به مردم، ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی و شستن دستها با الکل و محلول های ضدعفونی است.

معاون درمان و آموزش پزشکی البرز با اشاره به اینکه افرادی که تب و مشکل تنفسی و سرفه خشک داشته باشند علایم نزدیکتری به کرونا دارند، اضافه کرد: افرادی که علایم سرماخوردگی و تب دارند در منزل بمانند و از ماسک استفاده کنند ولی چنانچه این بیماران با کاهش غلظت اکسیژن خون و علایم ریوی به مراکز درمانی مراجعه کنند، بستری خواهند شد.

اینانلو افزود: بسیاری از شهروندان ممکن است سالم باشند و علائمی نداشته باشند اما با توجه به امکان انتقال ویروس لازم است در منزل بمانند.

این مسئول درمانی با عنوان اینکه ملاک آماری، موارد بستری در مراکز درمانی است، اظهار داشت: آمار متوسط جهانی سن افراد فوت شده بالای ۵۷ سال بوده و کودکان کمتر مبتلا می شوند.

وی گفت: افراد اگر علایم شدید تنفسی ندارند در منزل بمانند و از مایعات گرم  استفاده کرده و از ماسک در منزل استفاده کنند و هر دو ساعت ماسک خود را عوض کرده و افراد جوانتر از آنها مواظبت کنند که خود بیمارهای زمینه ای نداشته باشند و سالخودگان نیز از تماس نزدیک با این افراد دوری کنند.

اینانلو با تاکید بر ایجاد فاصله ۲ متری برای مراوده با افراد، تصریح کرد: مردم‌ اگر به توصیه ها عمل کنند به وضعیت مطلوب دست خواهیم‌ یافت و تعداد مبتلایان جهشی رشد نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز