خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس مطرح کرد:

۹۵ درصد تولید برق استان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۲۹۲

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس با بیان اینکه در تبیین دستاوردهای انقلاب کم کاری شده است، گفت: ۹۵ درصد نیروگاه هایی که در استان برق تولید می کنند توسط بخش خصوصی انجام می گیرد.

به گزارش ایلنا، عبدالعزیز کریمی امروز دوشنبه 21 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی برای بیان دستاورهای انقلاب است، گفت: در بیان دستاوردهای انقلاب، کم کاری شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با اشاره به اینکه این شرکت یکی از 16 شرکتی است که در کشور فعال است، افزود: کار ما تامین، انتقال و رساندن برق به شرکت های توزیع برق و یا مشترکین بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت 2 استان فارس و بوشهر را پوشش می دهد، اظهار کرد: از پایان سال 57 تا امروز جمعیت استان حدود 2.5 برابر شده است.

کریمی با یادآوری این مطلب که در سال 57 در فارس، تنها 198 مگاوات برق تولید می کردیم که امروز حدود 5 هزار مگاوات برق تولید می کنیم، اضافه کرد: مردم شهرنشین و بیش از 99 درصد ساکنین روستاها هم از برق استفاده می کنند ولی در ابتدای انقلاب 178 روستا ابتدای انقلاب برق داشتند که امروز بیش از سه هزار روستا برق دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 27 برابر سال 57 برق در فارس مصرف شد، تاکید کرد: تمام توسعه های برق، توسط نیروی انسانی مجموعه انجام می شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با یادآوری این مطلب که کمتر نقاط این شرکت است که از تولیدات خارجی استفاده کند، افزود: در مجموعه صنعت برق خدمات مهندسی را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از هفته دولت جاری تا امروز موفق شدیم تعدادی از پروژه های مختلفی را به بهره برداری برسانیم، تاکید کرد: 23 پروژه در سطح 2 استان با اعتباری نزدیک 840 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

کریمی با اشاره به اینکه 15 پروژه برق رسانی در استان فارس با اعتبار بیش از 740 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری رسیده است.

کریمی با بیان اینکه مدیریت مصرف موضوعی است که مورد تاکید است؛ خاطرنشان کرد: در تابستان امسال با کمک مردم موفق شدیم که رکورد مدیریت مصرف را بزنیم و تابستان امسال وزارت نیرو توانست بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات از مصرف برق در اوج مصرف بکاهد که ۹۵۰ مگاوات نزدیک به ۲۷ درصد کاهش متعلق به استان فارس بوده است.

وی افزود: این‌میزان کاهش مصرف برق در استان نشان دهنده ظرفیت فارس و اهمیت فارس در مدیریت مصرف برق کشور است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه بیش از ۴۳ هزار چاه کشاورزی برق دار داریم؛ عنوان کرد: براساس تفاهم نامه با شرکت توزیع برق کشاورزان به جای ۲۴ ساعت در طول ۲ ماه تابستان ۲۰ ساعت برق استفاده کردند و براساس تفاهم نامه قبض برق آنها در ۲۰ ساعت تقریبا منفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز