خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم نامه گردشگری صورت گرفت؛

تشکیل مثلث گردشگری ایران در اصفهان، شیراز و یزد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۵۷

تفاهمنامه جامع همکاری سه شهر اصفهان، شیراز و یزد تحت عنوان طلایه‌داران گردشگری ایران به امضا رسید و مثلث گردشگری ایران به صورت رسمی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تفاهمنامه جامع گردشگری با امضای شهرداران و روسای اسلامی شهرهای یزد، اصفهان و شیراز در نشست سه جانبه مدیران شهری و فعالان گردشگری امضا شد.

در این نشست رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی کلانشهرهای ایران با بیان اینکه عنوان کلانشهر قادر به معرفی هویت شهرهایی مثل یزد، اصفهان و شیراز نیست، گفت: مدیریت و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باید دموکراتیزه شود.

محمد عیدی با ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه بین 3 استان اظهار داشت: امیدوارم که این تفاهمنامه محاسن بسیار زیادی به دنبال داشته و زمینه توسعه هرچه بیشتر گردشگری این سه شهر و دیگر نقاط کشور را فراهم کند.

وی شهر را یک موجود زنده دانست و عنوان کرد: باید به سان یک موجود زنده با شهر رفتار کنیم؛ رفتارهای دوگانه شهر را از انسان می‌آزارد و تبعادت آن مصیبت‌هایی است که به شهروندان وارد می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی کلانشهرهای ایران با بیان اینکه ما باید به سمت شهر فرهنگی و تحقق آن برویم عنوان کرد: زیست‌پذیری، انسان‌محوری و معنا‌گرا سه شاخصه شهر فرهنگی است و اصلا موضوع پیچیده‌ای در آن وجود ندارد.

عیدی خاطرنشان کرد: یزد به لحاظ حقوقی کلانشهر هست ولی کلانشهر اعاده مفهموم تمام شاخص‌های هویتی شهر یزد را نمی‌کند کما اینکه هویت اصفهان و شیراز را هم نمی‌تواند معرفی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاران اظهار داشت: اگر دولتمردان ما درک کنند که باید زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران باشد و شهرداری‌ها هم بدانند باید تنها در کنار سرمایه‌گذاران و برای تسهیل امور آنها فعالیت کند، هر روز شاهد خیرات بیشتری در این حوزه هستیم.

غلامعلی سفید با اشاره به تقویت گردشگری در حوزه مدنی بیان داشت: سرمایه‌گذاری در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز