خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی اصفهان خبر داد:

پرداخت 40 هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری در استان

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۹۵

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: ماهانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان مبلغ بیمه بیکاری در استان پرداخت می‌شود و روزانه پنج تا شش میلیارد تومان کسری منابع در این اداره وجود دارد اما برای تأمین آن جای نگرانی نیست چرا که این مبلغ از اضافه بودجه استان‌های دیگر و شرکت شستا و سایر حوزه‌ها تأمین می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد گورابی در نشست خبری با بیان اینکه اصلاح ساختار تامین اجتماعی ضروری است، گفت: وظایف سازمان تأمین اجتماعی در سه حوزه بیمه‌ای، حمایتی و امدادی تعریف می‌شود که بزرگترین آن ایجاد آرامش خاطر و امنیت برای افراد تحت پوشش است.

وی همچنین تصریح کرد: حمایت از نیروی تولید جزو مهمترین تکالیف تأمین اجتماعی است و تلاش می‌کند بدون اتکا به بودجه نفتی و دولتی حرکت کند و تنها صندوق بیمه‌ای که تا به حال روی پای خود ایستاده صندوق تأمین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اولویت های سازمان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در زمان مقرر است که در این حوزه ۳۴۰ هزار حقوق بگیر در استان ماهیانه مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند، همچنین ۲۶ هزارنفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان داریم.

وی ادامه داد: ماهانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان مبلغ بیمه بیکاری در استان پرداخت می‌شود، و روزانه پنج تا شش میلیارد تومان کسری منابع در این اداره وجود دارد اما برای تأمین آن جای نگرانی نیست چرا که این مبلغ از اضافه بودجه استان‌های دیگر و شرکت شستا و سایر حوزه‌ها تأمین می‌شود، همچنین از این سازمان سه میلیون و چهارصد هزارنفر خدمات دریافت می‌کنند که این میزان ۶۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

حذف پرونده های کاغذی سازمان تامین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان متذکر شد: پرونده کاغذی از سال آینده در این سازمان وجود نخواهد داشت، تمام پرونده‌های مستمری بگیران وارد سیستم شده و دیگر نیازی به پرونده کاغذی نیست.

وی افزود: در قوانین حمایتی با وجود این که بسیاری افراد تحت پوشش سازمان هستند اما دولت مبالغ حق بیمه آنها را پرداخت نمی‌کند که در استان اصفهان این مبلغ واریز نشده در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که برای کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت همگی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و هفت درصد حق بیمه را فرد بیمه شده پرداخت می‌کند و پرداخت مابقی مبلغ را دولت از عوارض شهرداری‌ها معین کرده است که در این زمینه در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم.

سن امید به زندگی به 70 سال رسیده است

گورابی در بخش دیگر صحبتهای خود یادآور شد: ساماندهی قوانین حمایتی که از سال ۶۲ مصوب شده ضروری است، باید همه این موارد قانونی که مشکلاتی ایجاد کرده‌اند ساماندهی شود تا بودجه‌های موجود به دست افراد نیازمند برسد همچنین بازنشستگی‌های پیش از موعد یکی دیگر از موانع سازمان تأمین اجتماعی است چرا که در کشور سن امید به زندگی از ۵۰ سال به بیش از ۷۰ سال رسیده است.

وی ادامه داد: قانون مشاغل سخت و زیان آور برای این نیست که یک فرد زودتر بازنشسته شود بلکه برای این است که کارفرمایان محیط کار کارگاه خود را ایمن سازی کنند که متأسفانه بسیاری از آنها این اقدامات را انجام نمی‌دهند و به آن اهمیتی نمی‌دهند و به طور کلی رعایت این موضوع در دستور کار آنها نیست.

بدهی کارگاه‌های بحران زده قسط بندی می شود

مدیرکل تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به حمایت های کارگر و کارفرما سعی بر این داریم بدهی های کارگاه‌های بحران زده را تا 60 پرداخت تقسیط کنیم.

انتهای پیام/
داوود شیخ جبلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز