خبرگزاری کار ایران

طی ده ماهه سال ۹۸؛

از تصرف 1787 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری یا خلع ید شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۷۳۹

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان گفت: طی 10ماهه سال 98، از تصرف 1787 هکتار از اراضی ملی پیشگیری و یا خلع ید شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس؛ امید ذاکری با اشاره به  گشت و مراقبت هدفمند یگان حفاظت منابع طبیعی و تمرکز روی نقاط بحرانی از نظر تخریب و تصرف اظهار کرد: در استان هرمزگان حساسیت عموم جامعه و میزان گزارش های مردمی از طریق سامانه 1504 با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه صیانت و حراست از اراضی ملی بسیار مناسب و اثربخش می باشد.

وی افزود: با همکاری مردم و دستگاه های قضایی، نظارتی و انتظامی طی ده ماهه سال 98 موفق شدیم از تصرف 1787 هکتار پیشگیری و خلع ید کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان تاکید کرد: از مجموع 1787 هکتار پیشگیری و خلع ید ، حدود ۱۴۱۲هکتار در قالب پیشگیری از تصرف در قالب 287 فقره عملیات حفاظتی  بوده است که نیروهای یگان حفاظت در مراحل اولیه و آغاز تصرف حضور داشته و در قالب تبصره ذیل ماده 55قانون حفاظت از منابع طبیعی قبل از تشکیل پرونده و با کمترین اعمال هزینه های مالی و اجتماعی صورت پذیرفته است.

وی گفت: طی این مدت میزان خلع ید  ۳۷۵ هکتار بوده که طی 25 فقره عملیات از تصرف اراضی سنواتی با اجرای احکام قضایی خلع ید صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: اولویت یگان حفاظت از  منابع طبیعی هرمزگان در حوزه مبارزه با زمین خواری، تخریب و تصرف اقدامات پیشگیرانه بوده و این اقدامات موجب شده تا هزینه های مادی و اجتماعی کمتری در این حوزه صرف شود و قبل از تشکیل پرونده های با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و اطلاع رسانی مردمی از طریق سامانه 1504 و تذکر و توجیه متصرفان از تصرف اراضی ملی جلوگیری شود.

ذاکری افزود: طی 5ساله اخیر از سال 94 تاکنون از تصرف بیش از 6هزار هکتار ازاراضی ملی  جلوگیری و پیشگیری شده و گام بسیار خوبی در این حوزه برداشته ایم و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با زمین خواری و وظایف سازمانی حرکت کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری دستگاه های قضایی، نظارتی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: از تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و فرمانده یگان حفاظت که در تمامی عملیاتها و گشت های مراقبت حضور فعالانه داشته، تشکر قدردانی می نماییم که در راستای وظایف سازمانی و منویات مقام معظم رهبری انجام وظیفه می نمایند. مردم نیز میتوانند با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی با گزارش به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه استان یا تماس با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ ما را در این امر خطیر و مهم یاری نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز