خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان:

کلاهبرداری میلیونی جراح زیبایی از مردم

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۵۳۵

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی فردی که در فضای سایبری خود را به عنوان پزشک زیبایی معرفی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احسان آنقی درباره این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۱۰ میلیون ریالی از حساب بانکی وی توسط فردی که خود را جراح زیبایی معرفی کرده بود؛ مراتب در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه افزود: متهم که تحت عنوان پزشک و متخصص زیبایی در فضای مجازی فعالیت داشت و با استفاده از مدارک جعلی اقدام به ارائه خدمات پزشکی به مردم می کرد، با تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، شناسایی و دستگیر شد.
 
سرهنگ آنقی گفت: متهم در ابتدا منکر رفتار مجرمانه خود شد اما پس از مشاهده ادله دیجیتال، به جرم خود اعتراف کرد و گفت که مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب افراد مختلف، با این ترفند کلاه‌برداری می کرده است.
 
این مسئول انتظامی به شهروندان هشدار داد: در زمان مراجعه به پزشک و به خصوص مطب‌های خصوصی همیشه اطلاعات کامل و کافی را اخذ کنند و به‌هیچ‌عنوان در شبکه‌های اجتماعی از افرادی که خود را پزشک معرفی می‌کنند، مشاوره نگیرند.
 
رئیس پلیس فتا استان مرکزی با تأکید بر اینکه پلیس فتا با هر نوع فعالیت مجرمانه در فضای سایبری برخورد می‌کند، از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر نوع تخلف در فضای سایبری مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز