خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل حفاظت از محیط زیست قزوین مطرح کرد:

فعال بودن دائمی ریزگردها در دشت الله آباد

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۳۴

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: ریزگردها در تمام فصول در دشت الله آباد شهرستانهای آبیک و بوئین زهرا ایجاد شده و فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالحسین مظفری در جمع مردم شهرستان آبیک در حسینیه امامزاده جعفر بن موسی کاظم (ع) روستای قشلاق این شهرستان اظهار کرد: تالاب‌ها حد واسط اکوسیستم‌های خشکی و آبی هستند و اگر آنها را از دست دهیم به کانون گرد و غبار تبدیل می‌شود.

وی افزود: بر عکس تالاب‌های کشور که در برخی فصول کانون گرد و غبار هستند، ریزگردها در حدود ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت الله آباد شهرستانهای آبیک و بوئین زهرا در چهار فصل فعال بوده و بالغ بر  ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تن ریزگرد وارد محیط اطراف می‌کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: کسانی که در حاشیه تالابها زندگی می‌کنند می‌توانند به حفظ مناطق تالابی کمک شایانی کنند.

مظفری اضافه کرد: طبق گزارش اخیر زمین شناسی انجام شده باید گفت که مسئله زیست محیطی بسیار نگران کننده در استان قزوین، فرونشست سالانه زمین در دشت استان است که سالانه بین ۲ تا ۱۷ سانتیمتر بوده و این موضوع تهدید جدی محسوب می‌شود.

 وی افزود: در استفاده بهینه از آبهای زیرزمینی، جلوگیری از خشک شدن تالابها و فرونشست زمین لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی افزود: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی، حفظ محیط زیست برعهده همگان بوده و حفظ حقوق نسل‌های آینده هم در حوزه محیط زیست ضرورت دارد.

این مسئول تصریح کرد: آموزش و دانش افزایی در حوزه مسائل محیط زیست به صورت رسمی و غیر رسمی برای کمک دولت و ملت به یکدیگر، برای حل مشکلات محیط زیستی و کاهش آثار تخریبی آن بسیار تاثیرگذار است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین افزود: تالاب‌ها نقش بسزایی در کنترل آلایندگی ایفا می‌کنند که برای احیای آنها در استان قزوین، برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز