خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد:

طرح تجمیع آبیاری 65 حلقه چاه موتور در خلیل آباد اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۵۷۱

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: در شهرستان خلیل آباد 269 حلقه چاه موتور وجود دارد که از این تعداد 65 چاه موتور در طرح تجمیع آبیاری و منابع آبی با لوله‌گذاری 160 کیلو متر در سال جاری با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان اجرا شد.

محمود شبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این آمادگی را داریم هر منبع آبی که کشاورزان درخواست داشته باشند به صورت ۸۵ درصد بلاعوض از محل اعتبارات استانی و ۱۵ درصد خودیاری کشاورزان که هزینه لوله گذاری این طرح است را پرداخت کنند و مابقی را به صورت بلاعوض برای کشاورزی اجرا می کنیم.

وی افزود: با اجرای  طرح تجمیع لوله گذاری 25 درصد صرفه جویی در مصرف آب را شاهد خواهیم بود .

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد به اجرای طرح تجمیع آبیاری نوین در سطح باغات اشاره کرد و اظهار داشت: کشاورزانی باغات آنها  2 هکتار به بالا است و  تمایل دارند طرح سیستم های نوین آبیاری را در باغات خود اجرا کنند، این مجموعه تسهیلات خوبی را به آنها پرداخت می‌کند و تاکنون بالغ بر 500 هکتار نیز این طرح در شهرستان اجرایی شده است.

وی همچنین از تولید سالانه 30 هزار تن کشمش در خلیل آباد خبر داد و گفت:در حال حاضر 11 واحد نیمه مکانیزه با ظرفیت 9 هزار و 500 تن در سال داریم که با توجه به حجم بالای تولید کشمش در شهرستان، سعی شده  تمامی این واحد ها را مجهز  به دستگاه کالر سورتینگ کنیم که تا کنون 4 دستگاه وارد شهرستان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز