خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

اشتهارد یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشور است/ تامین نقدینگی یکی از مشکلات حوزه صنعت

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۵۴۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان البرز نسبت به دیگر استان‌های صنعتی کشور با مشکلات کمتری مواجه است، گفت: تأمین نقدینگی یکی از مشکلات حوزه صنعت است.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از خط تولید رادیاتورهای صنعتی یک‌کارخانه در شهرک صنعتی اشتهارد، اظهار کرد: اشتهارد یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشور است، اکثر واحدهای این شهرک با ظرفیت ۸۰ درصدی فعال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه واحدی که امروز بازدید شد، گفت: این واحد تولید کننده رادیاتورهای صنعتی است که برای حضور در بازارهای صادراتی دنیا و رقابت در این حوزه تلاش می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان البرز نسبت به دیگر استان‌های صنعتی کشور با توجه به مدیریت خوبی که صورت گرفته با مشکلات کمتری مواجه است، گفت: تأمین نقدینگی یکی از مشکلات حوزه صنعت است، ظرفیت تولید و صادرات وجود دارد اما فراهم کردن سرمایه در گردش به منظور تهیه مواد اولیه ضروری است.

رحمانی به جلسه با یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور اشاره کرد و گفت: این تولیدکننده اعلام کرده است آمادگی دارد تا چند ماه اینده یک میلیون انواع دستگاه خانگی را تولید و روانه بازار کند.

وی در بخش دیگری به بازار شب عید اشاره کرد و گفت: تأمین اقلام مورد نیاز از اهمیت بالایی برخوردار است و در دستور کار قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به اهمیت سازمان دهی نظام صنفی اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی و خدمات فنی در کشور وجود دارد که هر کدام چند صدنفر کارگر دارند توجه به این صنوف و همچنین واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جزو اولویت‌های ما است.

رحمانی با اشاره به اینکه نسبت به صنوف کم توجهی شده است، گفت: تلاش می‌کنیم منابعی توسط نظام بانکی برای صنوف مدنظر قرار گیرد زیرا فعالت اصناف با سرمایه گذاری کمتر از نظر سرانه می‌توانند اشتغال بیشتری ایجاد کنند.

وی با اشاره به وجود خوشه‌های تولیدی و صنعتی در کشور، گفت: بیش از ۴۰۰ خوشه شناسایی شده است، این مهم یک بحث جدید در قالب حمایت از صنایع کوچک، متوسط و خرد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز