خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندرعباس در مجلس مطرح کرد:

آثار تکان‌های اقتصادی در حوزه فرهنگ نمایان است/ اقتدار فرهنگی محصول یک کار جمعی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۷۰۲

نماینده مردم بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط و تکان‌های اقتصادی کشور آثار خودش را در حوزه فرهنگ بیش از پیش نمایان کرده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد آشوری تازیانی در آیین هجدهمین سالگرد تاسیس روزنامه دریای اندیشه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان عرصه رسانه مرحوم قاسم کرمی و مرحوم ایوب دبیری نژاد، اظهار کرد: این دو بزرگوار نقش مهمی در تاسیس روزنامه‌ها و نشریات محلی استان داشتند؛ در حوزه توسعه فرهنگی گام هایی برداشتند و هم به نوعی رسالت روشنگری را ایفا کردند.

وی افزود: افتخار داشتم اوایلی که نشریه صبح ساحل در بندرعباس شروع به کار کرد به اتفاق آقای آخوندی در کنار مرحوم کرمی همکاری داشته باشیم و همواره اعتقاد داشتم که نقش نشریات و رسانه در فرایند توسعه نقش ممتاز و اثرگذاری است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نقش باید هم از ناحیه کسانی که در مسئولیت های مختلف هستند و هم از سوی مخاطبینی که به دنبال اثربخشی نشریات در بهبود وضعیت جامعه ای که قرار دارند باور شود.

آشوری تازیانی با بیان اینکه ارزیابی این باور در حوزه اجتماعی به میزان حمایت از شکل گیری و استمرار کار رسانه ای بر می گردد ، تصریح کرد: می توان این باور در ترازوی افکار عمومی قرار گیرد و امتیاز داد.

وی گفت: صاحب امتیاز نشریه دریای اندیشه بانوی موفقی در این عرصه بوده اند و استقامت پایداری و ماندگاری این نشریه پیامی دارد که با همه مشکلاتی که درگیر آن هستیم نیز می شود کار رسانه ای انجام داد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلام با اشاره به اینکه تکان های اقتصادی آثار خودش را در حوزه فرهنگ نمایان کرده است، خاطرنشان کرد:  امروز در حوزه فرهنگ اگر می خواهیم اقتداری داشته باشیم، لازمه آن ایجاد زیرساخت ها می باشد و باید درک دقیقی از شرایط فرهنگ عمومی کشور داشته باشیم.

 آشوری تازیانی بر تکریم اصحاب فرهنگ کشور تاکید کرد و افزود: چتر حمایتی می تواند گسترده باشد و موانع بر سر  راه توسعه فرهنگی که یکی از بخش هایش حمایت از این عرصه است را داشته باشیم.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند زیرساخت اقتدار ملی کشور اقتدار فرهنگی است،بیان کرد: اقتدار فرهنگی و اقتدار حقیقی محصول یک کار جمعی است.

نماینده مردم بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اینکه اقتدار فرهنگی خود را در راستای توسعه فرهنگی که زیرساخت توسعه ملی کشور است را فراهم و استمرار ببخشیم؛ نیازمند صیانت از این عرصه هستیم.

آشوری تازیانی اظهار کرد: صیانت از این عرصه فقط گفتار درمانی نیست و موانع و محدودیت های بر سر راه را باید برداشت.

 وی ادامه داد: تشکیلات غیردولتی در این راستا می تواند به عنوان یک حرکت مطالبه گرانه منطقی در حوزه صیانت از جایگاه روشنگری، اطلاع رسانی و بیان مشکلات مردم نقش اساسی در توسعه داشته باشند.

آشوری تازیانی در پایان با بیان اینکه نشریات دیجیتال هنوز جایگزین رسانه و نشریات نوشتاری نشده اند؛ خاطرنشان کرد:  همان گونه که کتاب به عنوان یک محصول فرهنگی مورد اعتنا هست و تحولات تکنولوژیک نتوانسته کتاب را به محاق فراموشی گسیل کند؛ با همه مشکلات که وجود دارد ماندگاری در این عرصه کار بزرگی است.

آثار تکان‌های اقتصادی در حوزه فرهنگ نمایان است/ اقتدار فرهنگی محصول یک کار جمعی است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز